حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/07/19 شمسی | 2024/10/10 میلادی
۲۷۰۰ دانشجو به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند
مسئول بسیج دانشجویی لرستان:

۲۷۰۰ دانشجو به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی لرستانی امسال به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: هرساله تعدادی دانشجو به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند که این کار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنایی نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع‌مقدس است.

وی افزود: اعزام راهیان‌نور در نیمه دوم سال انجام می‌شود که هفته آینده ۲۰۰ دانشجوی لرستانی به مناطق شمال‌غرب اعزام خواهند شد و همچنین تا پایان سال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دیگر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، اعزام دانشجویان به اردوی راهیان پیشرفت است که این کار با هدف آشنایی نسل جوان با دستاوردها انجام می‌شود تا دانشجویان از پیشرفت‌ها، دستاوردهای مناطق مختلف، کارخانجات و مراکز دیگر درون و برون استانی بازدید کنند.

کریمی بیان کرد: راهیان‌نور نقش مهمی در نشان دادن روحیه ایثار و شهادت رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس دارد از همین رو به عنوان یک کار فرهنگی هرساله با اعزام جمعی از قشرهای مختلف این کار انجام می‌شود و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی و برگزاری اردوی راهیان‌نور، خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا افکار نسل جوان را از باورها و اعتقادات دینی و مذهبی دور کنند، از همین رو برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی نقش مهمی در از بین بردن توطئه‌های دشمن دارد.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان عنوان کرد: سال گذشته یک‌ هزار و ۶۰۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه‌های استان به اردوی راهیان‌نور اعزام شدند و بیش از یک‌ هزار دانشجو هم به اردوی راهیان پیشرفت اعزام شده که امسال طبق برنامه‌ریزی، تعداد اعزام دانشجویان افزایش خواهد داشت.

کریمی خاطرنشان کرد: این دو اردو با هدف بیان دستاوردها صورت می‌گیرد که در راستای جهاد تبیین است چرا که امروز جهاد تبیین یکی از مهم‌ترین موضوعات است که باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی مد نظر قرار گیرد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از