حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون آموزش و پرورش لرستان:

۲۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند

۲۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند

معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲ هزار و ۹۶۳ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان لرستان شناسایی شده است.

علی‌اکبر دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: باتوجه به اینکه تحصیل، حق همه دانش‌آموزان است از همین رو تلاش می‌شود تا با ایجاد شرایط و امکانات لازم همه دانش‌آموزان بتوانند در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل شوند.

وی افزود: در همین راستا یکی از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش، شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است که به هر دليل نتوانستند ادامه دهند، برهمین اساس طبق برنامه‌ریزی این دانش‌آموزان شناسایی شده و به چرخه تحصیل بازمی‌گردند.

معاون آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۹۶۳ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شد که تاکنون ۱۶۳ نفر به تحصیل بازگشتند که بیشتر این دانش‌آموزان در مناطق صعب‌العبور بودند البته در مناطق حاشیه‌ای نیز این دانش‌آموزان وجود دارند.

دریکوند عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰۱ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند که تلاش می‌شود تا بتوانند مقاطع بالاتری را ادامه دهند.

وی از اجرای طرح مهراد در استان خبر داد و گفت: این طرح برای دانش‌آموزانی است که مشکلات هیجانی رفتاری اختلالات دیرآموز دارند از همین رو ۱۵۰ مربی این دوره آموزشی را فرا می‌گیرند تا بتوانند در این زمینه به دانش‌آموزان کمک نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از