حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/02/12 شمسی | 2024/05/01 میلادی
مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث‌ فرهنگی خبرداد:

۲ اثر گردشگری لرستان در مسیر جهانی‌ شدن

۲ اثر گردشگری لرستان در مسیر جهانی‌ شدن

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: ۲ اثر گردشگری لرستان در مسیر جهانی شدن هستند که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» سید مصطفی فاطمی عصر امروز در جشنواره رود و ریل که در روستای بیشه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است که بخشی از آن‌ها ثبت ملی شده و برخی هم در مسیر جهانی شدن قرار گرفته‌اند.

وی افزود: امسال دو پرونده از استان لرستان برای ثبت جهانی پیگیری می‌شود که یکی دره خرم‌آباد و یکی هم روستای گردشگری بیشه است که قابلیت‌های ممتاز و منحصر به فردی دارند از همین رو برای ثبت جهانی انتخاب شده‌اند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: لرستان با دو اثر شاخص و زیبا در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است که هر یک از این آثار در نوع خود بی‌نظیر هستند.

فاطمی عنوان کرد: برای ثبت جهانی روستای بیشه که قرارگرفتن راه‌آهن در کنار رود و آبشار بسیار نمونه است، تلاش و پیگیری‌های زیادی صورت گرفته که هفته آینده پرونده این روستا برای ثبت جهانی ارسال خواهد شد.

وی یادآورشد: انتظار می‌رود که این روستای بسیار زیبا ثبت جهانی شود که بعد از ثبت جهانی، به عنوان یک ظرفیت خاص گردشگری محسوب می‌شود و گردشگران زیادی را به این سمت هدایت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که در این جشنواره برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار گردید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از