حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی لرستان خبرداد:

شناسایی ۱۸ خوشه اقتصادی در لرستان

شناسایی ۱۸ خوشه اقتصادی در لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از شناسایی ۱۸ خوشه اقتصادی در استان خبرداد و گفت: عملیات اجرای هر خوشه بین سه تا پنج سال است و سپس به شبکه و بازارها متصل می‌شود.

فرزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: خوشه‌ها در مجموع یک مدل و الگو برای برنامه‌ریزی در راستای توسعه اقتصاد منطقه است و اجرای این الگو در نهایت منجر به اشتغال خواهد شد و محصولاتی رقابت‌پذیر را روانه بازار می‌کند.

وی افزود: در نگاه اول برای اینکه خوشه‌ها توسعه یابد ابتدا باید شناسایی شوند که در هر استان با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف می‌توان این خوشه‌ها را شناسایی کرد و بعد از مطالعات صورت گرفته و شناسایی این خوشه، کار رتبه‌بندی انجام می‌شود به طوری که هر دو سال یکبار تحت عنوان مطالعه پروژه، بروز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از شناسایی ۱۸ خوشه مختلف در استان خبرداد و عنوان کرد: بعد از اینکه کارهای مطالعاتی و شناسایی خوشه‌ها انجام شده، عملیات اجرای هر خوشه بین سه تا پنج سال است و سپس به شبکه و بازارها متصل می‌شود.

محمدی بیان کرد: تاکنون خوشه‌های سنگ، گلیم، عسل، فرش، پلاستیک و آبزی‌پروری در استان شناسایی و اجرایی شدند و خوشه‌های فرش، گلیم، سنگ و عسل خاتمه یافته و در حال حاضر دو خوشه آبزی‌پروری و پلاستیک فعال هستند و خوشه پلاستیک به دلیل بخش صنعتی و اینکه ۱۲۰ واحد صنعتی در زمینه پلاستیک و پلیمر فعال است، قابلیت زیادی برای توسعه در این خوشه دارد.

وی هدف اصلی از خوشه‌های مختلف را شناسایی نقاط ضعف و قدرت برشمرد و گفت: این برنامه یک کار تیمی است و در تلاش هستیم تا سال آینده خوشه‌های جدیدی را معرفی نمائیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از