حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر کل زندان‌های لرستان:

۲ هزار خانواده زندانی تحت پوشش قرار گرفتند

۲ هزار خانواده زندانی تحت پوشش قرار گرفتند

مدیر کل زندان‌های لرستان گفت: ۲ هزار خانواده زندانی در استان لرستان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانی قرار گرفتند.

عبدالمجید کشوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: پنجم خرداد به عنوان روز حمایت از خانواده‌های زندانیان (نسیم مهر) نامگذاری شده که نشان‌دهنده حمایت نظام از این قشر در جامعه است که در طول سال حمایت‌های مختلفی از آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه خانواده کوچکترین نهاد اجتماعی درون خانواده است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خانواده از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، از همین رو یک روز به عنوان روز حمایت از خانواده‌های زندانیان نام‌گذاری شده که خیرین در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند.

مدیر کل زندان‌های لرستان تصریح کرد: برای حمایت از خانواده‌های زندانی، انجمن حمایت از این خانواده‌ها تشکیل شده که این انجمن در زمینه‌های مسائل آموزشی، معیشتی، اشتغال، دعوت از کارآفرینان برای حمایت از این خانوارها، اقدامات و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

کشوری بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار خانواده زندانی در استان لرستان تحت پوشش انجمن‌ها قرار دارند که حمایت‌های مختلفی از آن‌ها صورت می‌گیرد و فردا پنجمین انجمن در کوهدشت نیز افتتاح می‌شود تا بتواند خدمات مورد نیاز را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه این روز به نام «نسیم مهر» نامگذاری شده است، گفت: هدف اصلی از نامگذاری این روز این است که خانواده‌هایی که به هر دلیلی سرپرست خانوار در زندان است و ممکن است این خانواده در معرض آسیب اجتماعی قرار گیرد، با اجرای این طرح در زمینه اشتغال و معیشت و سایر بخش‌ها می‌توان این خانواده را یاری رساند.

مدیر کل زندان‌های لرستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه خیرین در اجرای این طرح همکاری بسیار خوبی دارند و برای کمک به خانواده‌های زندانی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از