حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل تعاون روستایی لرستان:

۲ هزار قرارداد در کشت قراردادی منعقد شد

۲ هزار قرارداد در کشت قراردادی منعقد شد

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: تاکنون ۲ هزار قرارداد در کشت قراردادی بین کشاورزان و خریدار منعقد شده است.

غلامعلی فتحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به اجرای طرح کشت قراردادی توسط تعاون روستایی، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های تعاون روستایی، طرح کشت قراردادی است که در قالب این نوع از تولید، قراردادی بین کشاورز و خریدار منعقد می‌شود.

وی افزود: از مهمترین اهداف این نوع از کشت این است که کشاورزان می‌توانند از مزایایی که توسط وزارت جهاد در نظر گرفته شده، بهره‌مند شوند که در این طرح، گندم، جو و دانه‌های روغنی در کشت قراردادی قرار دارند که این طرح از حدود یک ماه پیش در استان شروع شده و ادامه دارد که استقبال کشاورزان رضایت‌بخش است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۱ هزار و ۲۹۶ هکتار کشت قراردادی در استان ثبت شده که این میزان هکتار در قالب ۲ هزار و ۱۰ قرارداد بین کشاورز و خریدار منعقد شده است.

فتحی عنوان کرد: بیشترین شهرستانی که قرارداد کشت قراردادی را در استان داشته، ازنا با ۳ هزار و ۵۴۵ هکتار و کمترین شهرستان سلسله با ۲۳ هکتار بوده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان این هفته میزان سطح کشت قراردادی تا ۲۰ هزار هکتار افزایش یابد.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان یادآور شد: بعد از ازنا که بیشترین آمار کشت قراردادی کشاورزی را دارد، رومشکان، کوهدشت و چگنی به ترتیب بالاترین سطح کشت و قرادادها را در این طرح منعقد نموده‌اند و کشاورزانی که تمایل دارند می‌توانند تا پایان دی‌ماه برای انعقاد این طرح اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال هزینه حمل و نقل افزایش یافته است، گفت: در راستای اجرای این طرح، کمک هزینه حمل محصولات به کشاورزان پرداخت می‌شود که به ازای هر تن ۱۵۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان خاطرنشان کرد: باتوجه به ضرورت توجه بیشتر به بخش کشاورزی و محصولاتی که توسط کشاورزان تولید می‌شود، امنیت غدایی از مهمترین اهداف اجرای طرح کشت قراردادی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از