حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
معاون آموزش و پرورش لرستان:

۳۰ هزار کلاس‌اولی وارد مدارس لرستان شدند

۳۰ هزار کلاس‌اولی وارد مدارس لرستان شدند

معاون آموزش و پرورش لرستان گفت: ۳۰ هزار کلاس‌اولی امروز وارد مدارس لرستان شدند و نخستین روز ورود به مدرسه را جشن گرفتند.

علی‌اکبر دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به برگزاری جشن شکوفه‌ها در مدارس لرستان، اظهار داشت: امروز همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها برای ورود دانش‌آموزان کلاس‌اولی به مدارس برگزار شد.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید نیز ۳۰ هزار دانش‌آموز لرستانی وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند، البته پیش‌بینی ما ۳۲ هزار کلاس‌اولی برای سال تحصیلی جدید بود که برخی از دانش‌آموزان در مناطق عشایری و یا روستاهای دورافتاده هنوز ثبت‌نام نکرده و یا در مرحله ثبت‌نام و سنجش هستند که اقدامات و پیگیری برای ثبت‌نام این دانش‌آموزان در سامانه در حال انجام است.

معاون آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: امسال بیش از ۱۹۵ هزار دانش‌آموز لرستانی در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل می‌شوند که این تعداد دانش‌آموز در بیش از ۳ هزار مدرسه فعالیت درسی را آغاز می‌کنند.

دریکوند با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۱۴۸ معلم در مقطع ابتدایی امسال در مدارس فعالیت دارند، گفت: تلاش شده تا امسال با برنامه‌ریزی، هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نباشد و از همان روز اول، آموزش درس به دانش‌آموزان در همه مقاطع و پایه‌ها آغاز شود.

وی عنوان کرد: امسال حدود ۳۰۰ معلم جدید برای مقطع ابتدایی در استان جذب شده و برای سایر معلمان نیز دوره‌های مختلفی از جمله دوره توانمندسازی برگزار شده تا معلمان با آمادگی کامل در کلاس‌های درس حاضر شوند.

معاون آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: در مدارس مقطع ابتدایی نیز در ایام تابستان تلاش شد تا با شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی، محیطی شاد برای حضور دانش‌آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی فراهم شود.

دریکوند با اشاره به توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: کتاب‌های دانش‌آموزان تهیه شده که طبق برنامه‌ریزی از ابتدای سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان در مدارس قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از