حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس بنیاد نخبگان لرستان خبرداد:

۳۶ نخبه لرستانی جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند

۳۶ نخبه لرستانی جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با اشاره به پیگیری جذب ۳۶ نفر از نخبگان استان، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم جذب نخبگان در دستور کار قرار گرفت و امسال ۴ میلیون نفر در سطح کشور جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، مسعود صادقی امروز در یازدهمین جشنواره «جهادگران علم و فناوری» استان لرستان که در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: بدون شک نخبگان هر کشوری جزء تاثیرگذارترین افرادی هستند که می‌توانند مورد توجه قرار بگیرند چون می‌توانند باعث پیشرفت، برنامه‌ریزی بهتر و رشد تکنولوژی شوند و جامعه را به سمت قله‌ها سوق دهند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بنیادهایی که مسئولیت‌ شناسایی، پرورش، جذب نخبگان و حمایت مادی و معنوی آنها را برعهده گرفت بنیاد ملی نخبگان است که تمام تلاش خود را برای حمایت مادی و معنوی از همه نخبگان در نظر گرفته است.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان عنوان کرد: حمایت‌ها در طرح‌های متفاوتی انجام می‌شود، یکی از طرح‌ها، طرح شهاب است که به منظور شناسایی و هدایت دانش‌آموزان در پایه ابتدایی انجام می‌شود.

صادقی بیان کرد: در طرح شهید وزوایی دانشجویان و طلاب مستعد، حمایت تحصیلی می‌شوند و برای انجام پایان‌نامه وام‌های بلاعوض دریافت می‌کنند و همچنین وام ازدواج و هدیه فرزند به آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به طرح شهید احمدی روشن، گفت: در این طرح هسته‌های مسئله محور تشکیل می‌شود و با حمایت مالی و معنوی اساتید و دانشجویان برای یک مسئله راه حل ارائه می‌کنند.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان ابراز کرد: طرح حمایت از نخبگان فارغ‌التحصیل تحت عنوان طرح شهید صیاد شیرازی است و در طرح شهید دکتر چمران افراد فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی می‌توانند برای ادامه تحصیل در پسا دکترا در مؤسسات پژوهشی کشور ادامه تحصیل دهند و درجه پسا دکتری را کسب کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم جذب نخبگان در دستور کار قرار گرفت و امسال چهارمیلیون نفر در سطح کشور جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره به پیگیری جذب ۳۶ نفر از نخبگان استان لرستان، گفت: در یکساله اخیر ۲۹ نفر در فرآیند جذب فرار گرفته‌اند، در طرح شهید دکتر شهریاری افرادی که فارغ‌التحصیل دکتری هستند جذب دانشگاه و مؤسسات عالی می‌شوند و تاکنون ۶ نفر از نخبگان فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی جذب دانشگاه و موسسات آموزش عالی شدند. 

صادقی یادآورشد: آذرماه مرحله سوم جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی است و افراد علاقه‌مند به جذب می‌توانند به سایت ملی نخبگان مراجعه کنند.

وی با اشاره به طرح بورسیه صنعتی در استان، گفت: در این طرح دانشجویان مستعد با رتبه زیر ۲ هزار و یا برنده جوایز مختلف مانند المپیادها در واحدهای اقتصادی استان به کارگیری می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از