حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

۴ میلیاردتومان برای استانداردسازی سیستم‌گرمایشی مدارس هزینه شد

۴ میلیاردتومان برای استانداردسازی سیستم‌گرمایشی مدارس هزینه شد

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: امسال ۴ میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی سیستم‌گرمایشی مدارس شهرستان بروجرد هزینه شده است.

نریمان سبحانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به استاندارد بودن سیستم گرمایشی مدارس، اظهارداشت: یکی از اولویت‌های مهم در آموزش و پرورش این است که سیستم گرمایش در کلاس‌های درس استاندارد شود تا هیچ خطری در کمین نباشد.

وی افزود: برهمین اساس هر ساله با اختصاص بودجه و اعتباری در این زمینه، تعدادی از مدارس به سیستم استاندارد گرمایشی مجهز می‌شوند که باتوجه به رقم اعتبار، این سیستم‌ها بروز می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: امسال ۱۲ مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شد که از این تعداد، دو مدرسه جدید احداثی بوده که از همان ابتدا به سیستم شوفاژ مجهز بودند و ۱۰ مدرسه هم که سیستم شوفاژ داشتند دچار فرسودگی شده بود که تعمیر و بروز شدند.

سبحانی‌نیا عنوان کرد: برای تجهیزات استاندارد سیستم گرمایشی ۱۲ مدرسه، بالغ بر ۳ میلیارد تومان هزینه شده البته امسال در مجموع ۴ میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس لحاظ شد که از این مبلغ ۳ میلیارد تومان برای مدارس بروجرد و یک میلیارد هم برای مدارس اشترینان در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه همه مدارس باید دارای سیستم گرمایشی استاندارد باشند، گفت: طبق برآوردی که صورت گرفته، برای استانداردسازی سیستم گرمایشی هر مدرسه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است از همین رو، هر ساله طبق اعتباری که تخصیص داده می‌شود، این مدارس به سیستم گرمایش مجهز می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد یادآورشد: در حال حاضر مدارسی در بروجرد وجود دارد که از بخاری استفاده می‌کنند ولی به ترتیب و براساس اعتبار لحاظ شده، شوفاژ جایگزین سیستم گرمایشی فعلی آنها می‌شود.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: در شهرستان بروجرد ۴۲۰ واحد آموزشی با بیش از ۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف وجود دارد که به‌روز کردن سیستم گرمایشی و استاندارد در مدارس مانند سایر اقدامات در دستور کار قرار دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از