حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/18 شمسی | 2024/10/09 میلادی
۵۰۰‌ معلم جذب آموزش و پرورش بروجرد شدند
مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

۵۰۰‌ معلم جذب آموزش و پرورش بروجرد شدند

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: ۵۰۰ معلم جدید برای مقاطع مختلف تحصیلی جذب آموزش و پرورش بروجرد شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، نریمان سبحانی‌نیا صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش بروجرد که در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: در سند تحول به این اشاره می‌شود که آموزش و پرورش تعلیم و تربیت را بر عهده دارد و پرچمدار این رسالت، معلمان هستند که بتوانند دانش‌آموزانی با ویژگی‌های خاص و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت نماید و همه دستگاه‌ها باید آموزش و پرورش را در این مسیر یاری رسانند.

وی با اشاره به جذب ۵۰۰ معلم در آموزش و پرورش بروجرد، افزود: در سال ۱۴۰۱ سه مشکل کمبود نیرو، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات وجود داشت که طی این دو سال اقداماتی صورت گرفت و باتوجه به آزمون‌‌ها ۵۰۰ نفر در بروجرد در مقاطع جذب شدند و امسال مشکلات ما بسیار کم شد البته کمبود نیروی خدمات در مدارس همچنان وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به کمبود فضای آموزشی، گفت: همه مدارس ما دو نوبته هستند و کمبود فضای آموزشی داریم که در این راستا چند پروژه را با همکاری خیران افتتاح کردیم و در سه روستا سه مدرسه در دست ساخت است، علاوه بر این نیز با رایزنی‌هایی که صورت گرفته قرار شد که در شهرک نیاوران تفاهم‌نامه‌ای امضا شود که در نیاوران هم مدرسه احداث گردد.

سبحانی‌نیا تجهیزات هنرستان‌ها را امری ضروری برشمرد و عنوان کرد: برای هنرستان‌های بروجرد تاکنون ۷ میلیارد تومان تجهیزات گرفتیم و تلاش می‌شود تا با فراهم کردن این تجهیزات بتوانیم خدمات مورد نیاز را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، ایجاد قرارگاه جهادی در بروجرد است که معلمان روزهای تعطیل در حاشیه شهر، دانش‌آموزان را آموزش می‌دهند و همچنین کمک مالی فرهنگیان برای مدارس حاشیه شهر است که تاکنون ۳۰۰ میلیون کمک کردند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: در بحث انرژی خورشیدی نیز قرارداد با ۱۲۰ مدرسه منعقد شده که در سه مدرسه اجرا شده است.

سبحانی‌نیا یادآور شد: معیار در بُعد آموزشی یکی بحث کنکور، معدل کتبی و المپیاد است‌ که امسال در کنکور ۹۶ نفر در فرهنگیان قبولی داشتیم، همچنین در المپیادهای علمی از ۱۲۰ شرکت‌کننده در این برنامه، ۷۵ رتبه مربوط به بروجرد بوده است، در جشنواره خوارزمی نیز دانش‌آموزان بروجرد دو رتبه اول کشوری را کسب کردند.

وی از هدایت ۴۴ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی خبر داد و گفت: سال قبل ۳۹ درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی هدایت شدند ولی امسال این رقم به ۴۴ درصد رسیده است به‌طوری که یک‌ هزار و ۷۶۰  دانش‌آموز  در رشته‌های فنی ثبت‌نام شدند که باید این رقم به ۵۰ درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در کنکور سراسری ۱۶ رتبه زیر ۱۰۰ و ۴۶ رتبه زیر هزار کسب شده است لذا زمانی موفقیت رقم می‌خورد که تعامل و همکاری وجود داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از