حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
دستیار استاندار لرستان در امور مردمی‌سازی دولت:

۵۰۰ ایده در طرح «شهریاران» ثبت شد

۵۰۰ ایده در طرح «شهریاران» ثبت شد

دستیار استاندار لرستان در امور مردمی‌سازی دولت گفت: در طرح شهریاران ۵۰۰ ایده و اقدام در سطح استان لرستان ثبت شده است.

مهرداد لک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در تشریح طرح ملی شهریاران، اظهارداشت: در این طرح به دنبال شناسایی، الگونمایی، ارزیابی، شتابدهی و حمایت از ایده‌ها در اقدامات مردم پایه هستیم و اینکه دولت وظایفی را که برعهده دارد، توسط حلقه‌های میانی به مردم بسپارد.

وی افزود: بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب مردم باید در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ورود کنند، در این طرح مردم در اقدام و اجرا به دولت کمک می‌کنند و برنامه‌ریزی و ارائه راهکار برعهده جریان حلقه‌های میانی است.

دستیار استاندار لرستان در امور مردمی‌سازی دولت تصریح کرد: ما درمیان جوانان و مسئولان در زمینه‌های گوناگون نخبگانی داریم که می‌توانند برای حل مسائل برنامه‌ریزی کنند، رهبر معظم انقلاب از بیانیه گام دوم تفسیری داشتند که دولت از طریق حلقه‌های میانی باید جریان توده‌های مردم را به میدان بیاورد.

وی بیان کرد: طرح ملی شهریاران در دو بخش اقدامات و ایده‌ها شروع به کار کرده است و مردم، حلقه‌های میانی و مسئولان در آن شرکت می‌کنند؛ مسئولان و حلقه‌های میانی در بخش اقدامات و ایده‌ها و مردم نیز در بخش ایده‌ها مشارکت می‌کنند.

لک عنوان کرد: در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری حدود سه هزار موضوع احصاء شده است و مردم در این سه هزار موضوع ایده دارند، ایده‌ها در زمینه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و ... از سطح محله تا سطح ملی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته داوری این طرح متشکل از نخبگان، حلقه‌های میانی و مسئولان است و برترین اقدامات و ایده‌ها از سطح شهرستانی تا ملی تجلیل می‌شوند همچنین ایده‌هایی که قابلیت اجرایی دارند توسط دستگاه‌ها اجرایی می‌شوند.

دبیر طرح ملی شهریاران در استان لرستان با اشاره به تمدید طرح تا پایان آذرماه، گفت: در طرح شهریاران تا ۲۱ آذرماه ۵۰۰ ایده و اقدام در سطح استان لرستان ثبت شده است که بیشترین مشارکت در شهرستان‌های چگنی و سلسله بوده و هم‌اکنون در حال غربالگری اولیه ایده‌ها هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از