حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی

۵۰ هکتار از اراضی پلدختر در آتش سوخت

۵۰ هکتار از اراضی پلدختر در آتش سوخت

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر با بیان اینکه حریق منطقه چل‌جایدر مهار شده است، گفت: ۵۰ هکتار از اراضی مرتعی و ملی پلدختر طعمه حرق شد.

اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به آتش‌سوزی در اراضی ملی شهرستان پلدختر اظهار داشت: از ساعت ۲۰ شب گذشته اراضی ملی منطقه چل جایدر پلدختر دچار آتش‌سوزی شده که بعد از اطلاع از وقوع حریق، نیروهای واکنش سریع منابع طبیعی به محل حادثه اعزام و بعد از چند ساعت اطفاء شد.

وی افزود: این حریق از صبح امروز مجدد شعله‌ور شد که نیروهای منابع طبیعی به همراه نیروهای محیط زیست اعزام شدند تا عملیات اطفای حریق را انجام دهند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر عنوان کرد: به دلیل گسترش آتش‌سوزی از سپاه درخواست کمک شد که نیروهای بسیج برای اطفای حریق به کمک نیروهای منابع طبیعی آمدند و بعد از گذشت هفت ساعت آتش‌سوزی مهار شد.

وی با اشاره این منطقه فاقد پوشش جنگلی است، بیان کرد: متاسفانه به ۵۰ هکتار ار اراضی ملی منطقه چل در این آتش‌سوزی خسارت وارد شده است.

سعیدی به افرادی که اقدام به آتش‌زدن کاه و کلش می‌کنند و موجب سرایت حریق به اراضی ملی و کشاورزی می‌شوند هشدار داد و گفت: با همکاری جهاد کشاورزی و از طریق سامانه پهنه‌بندی این افراد شناسایی و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند‌.

وی با اشاره به اینکه با افرادی که اقدام به آتش‌سوزی اراضی مرتعی و جنگلی می‌کنند برخورد می‌شود، تصریح کرد: در همین رابطه تعدادی متخلف شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده و به‌زودی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از