حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
با فعالیت سامانه بارشی اخیر؛

۶۸.۹ میلیمتر بارش در لرستان به‌ثبت رسید

۶۸.۹ میلیمتر بارش در لرستان به‌ثبت رسید

۶۸.۹ میلیمتر بارش با ورود سامانه بارشی اخیر در لرستان به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، روز گذشته با ورود سامانه بارشی به جو لرستان، این استان بارش‌های چشمگیری داشت تا آنجا که بسیاری از رودخانه‌ها طغیان کرده و در بسیاری از شهرستان‌های به ویژه مناطق جنوبی استان شاهد آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها بودیم.

شهرستان‌های جنوبی استان لرستان ازجمله معمولان، رومشکان، سراب دوره و کوهدشت بیشترین بارش را داشتند و به طوری که در معمولان ۱۴۹ میلیمتر، در رومشکان ۱۲۱.۸ میلیمتر، ۱۰۸.۱ میلیمتر و در کوهدشت ۹۸ میلیمتر بارش به ثبت رسید.

در مجموع میزان بارش‌های نقطه‌ای سامانه بارشی اخیر در استان لرستان تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز به طور میانگین ۶۸.۹ میلیمتر بود.

بیشترین میزان بارش در بین ایستگاه‌های باران‌سنجی لرستان نیز در چشمه سرخه، چنارگل، بردگر وارک،‌ چم مهر، کشور، چنار شوره، کوهنانی، ژریژبان و تخت آب به ثبت رسید که به ترتیب ۱۷۰، ۱۳۸، ۱۳۵، ۱۳۵، ۱۱۲، ۱۰۱، ۱۰۰، ۹۶ و ۹۵ میلیمتر بارش داشتند.

و اما به دنبال سامانه بارشی اخیر در خرم‌آباد ۴۷.۶ میلیمتر، در بروجرد ۶۱.۷ میلیمتر، در کوهدشت ۹۸.۶ میلیمتر، در الیگودرز ۲۵.۲ میلیمتر، در پلدختر ۶۹.۴ میلیمتر، در دورود ۴۶.۴ میلیمتر، در الشتر ۹۰.۷ میلیمتر و در ازنا ۲۳.۳ میلیمتر بارش داشتیم.

همچنین در ایمان‌آباد ۵۷.۶ میلیمتر، در سیلاخور ۳۷.۴ میلیمتر، در سپیددشت ۸۲.۱ میلیمتر، در ریمله ۶۱.۵ میلیمتر و در شول‌آباد ۸۰.۱ میلیمتر بارش به ثبت رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از