حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل زندان‌های لرستان:

۸۵ درصد دادرسی‌ها در لرستان الکترونیکی است

۸۵ درصد دادرسی‌ها در لرستان الکترونیکی است

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: در استان لرستان ۸۵ درصد دادرسی‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» عبدالمجید کشوری در جلسه شواری قضایی استان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات در بروجرد وجود زندان در بافت شهری است و مطالبه مردم برای انتقال زندان به خارج شهر است.

وی افزود: در استان لرستان دو زندان در شهرهای بروجرد و الیگودرز در بافت شهری بوده و در بروجرد مشکل زمین وجود دارد.

کشوری بیان کرد: در مجموع امسال یک‌هزار و ۶۰۰ فقره بازدید از زندان‌های استان صورت گرفته است.

مدیرکل زندان های لرستان با اشاره به دادرسی الکترونیکی، تصریح کرد: در استان ۸۵ درصد دادرسی‌ها الکترونیکی است و باید تلاش کرد تا این درصد افزایش یابد.

کشوری عنوان کرد: پابند الکترونیک یکی از اقدامات در زندان‌های استان است و در حال حاضر ۴۳۵ نفر پابند الکترونیکی دارند که امسال شاهد کاهش ورود به زندان بودیم.

در ادامه سعید رازانی مدیرکل بازرسی لرستان گفت: یکی از برنامه‌های در حال اجرا، طرح کاداستر است که کشاورزان نسبت به این مهم ترغیب شوند.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز، یادآورشد: کمیسیون ماده ۱۰۰ برای جلوگیری از اتفاقات ساخت و ساز است که لازم است به استحکام بنا توجه شود و ساخت و سازهای غیرمجاز باید به دقت بررسی شود چرا که وقتی زمین تغییر کاربری داده می‌شود، بازگشت آن سخت است و باید در همان اوایل کار جلوی آن را گرفت.

مدیرکل بازرسی لرستان تصریح کرد: در صورتی که افرادی در این زمینه کوتاهی کنند و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری نکنند، ترک فعل محسوب می‌شود.

در ادامه داریوش شاهون‌وند دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: در انتخابات باید شرایط قانونی رعایت شود و مدیران در انتشار مطالب و نطق‌ها دقت داشته باشند چرا که در صورت مغایرت حرف و عمل با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: هر کسی سبب دلسردی و ناامیدی مردم شود طبق قانون با آن برخورد می‌شود و همه مدیران باید تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: مدیران، اجرای احکام قطعی را که لازم‌الاجراست ولی بدون اقدام مانده را در دستور کار داشته باشند و در صورت کوتاهی برخورد صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از