حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/18 شمسی | 2024/10/09 میلادی
۸ نوزاد بروجردی در طرح نفس نجات یافتند
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد:

۸ نوزاد بروجردی در طرح نفس نجات یافتند

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: هشت نوزاد بروجردی در راستای اجرای طرح نفس از سقط نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمدرضا امانتچی ظهر امروز در جلسه جوانی جمعیت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: توجه به مسئله جوانی جمعیت امری ضروری است که باید مد نظر همه دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد تا با افزایش فرزندآوری، جوانی جمعیت حفظ شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در راستای طرح جوانی جمعیت در دستور کار قرار گرفت، طرح نفس است که در همه شهرها این مراکز با هدف جلوگیری از سقط جنین راه‌اندازی شده است که در بروجرد این مرکز فعالیت دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: ۱۷ خانواده به مرکز نفس در بروجرد مراجعه کرده که تاکنون هشت نوزاد با اجرای طرح نفس از سقط نجات یافتند.

امانتچی بیان کرد: در راستای ارائه خدمات به زوج‌های نابارور، مرکزی در درمانگاه زرین‌کوب وجود دارد که لازم است تا تجهیزات بیشتری در اختیار این مرکز قرار گیرد تا بتواند به بهترین شکل خدمات‌دهی شود.

در ادامه علی زراسوند رئیس ثبت‌احوال بروجرد نیز گفت: در نیمه اول امسال هزار و ۶۲۱ نوزاد در بروجرد متولد شده که آمار متولدین نسبت به سال قبل، بیش از هشت درصد کاهش یافته است که در میان متولدین امسال، ۳۶ مورد دوقلو و سه مورد هم قلو بوده است.

وی افزود: در سال جاری هزار و ۱۶۴ مورد ازدواج ثبت شده است، همچنین ۴۴۰ مورد طلاق در این مدت صورت گرفته که آمار طلاق در مقایسه با مدت مشابه ۱۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس ثبت‌احوال بروجرد بیان کرد: در نیمه اول امسال ۹۷۵ مورد واقعه وفات ثبت شده که آمار فوت نیز حدود سه درصد کاهش یافته است.

زراسوند خاطر نشان کرد: تلاش شده تا همه وقایع حیاتی در اسرع‌وقت ثبت و خدمات مورد نیاز از قبیل صدور کارت ملی، شناسنامه و سایر موارد به مراجعه‌کنندگان ارائه شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از