حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی
فرمانده سپاه لرستان:

425 میلیارد برای آبرسانی روستاهای لرستان هزینه شد

425 میلیارد برای آبرسانی روستاهای لرستان هزینه شد

فرمانده سپاه لرستان گفت: در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، برای آبرسانی روستاهای لرستان 425 میلیارد تومان هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» سردار نعمت‌الله باقری عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به حمله تنبیهی و موشکی ایران علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان وعده داده بود و آن وعده را فرزندانشان در نیروهای مسلح و به‌ویژه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این سبز پوشان عزیز محقق کردند.

وی افزود: این وعده بر علیه یک دشمن خونخوار، جنایتکار، کودک‌کش و حامیان آن‌ها در منطقه عملی شد و آن رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، یک قدرت پوشالی برای خود درست کرده بود و حامیان این رژیم از آن حمایت می‌کردند، به تعبیر ولی امر مسلمین هینمه‌شان به دست پاسداران در هم شکست.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: این قدرت پوشالی و این سبقه تاریخی که رژیم اشتغالگر برای خود درست کرده بود که در سال‌های سال هیچ دولتی قدرت تعرض به آن را ندارد در هم شکست.

وی بیان کرد: رژیم اشغالگر با حامیان غربی آن‌ها و برخی از کشورهای خودفروخته منطقه با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی در حوزه راهداری، پدافندی و موشکی فکر می‌کرد می‌تواند جلوی این شکست را بگیرد اما موفق نشد و افتخاری برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، آزادی‌خواهان جهان و به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین شد که وقتی شاهد شلیک این موشک‌ها بودند ندای لبیک یا ایران و لبیک یا خامنه‌ای سر دادند و ان‌شاءالله این فرزند ناخلف هم به پدرش خواهد پیوست.

سردار باقری گفت: با آن حمله موشکی که در عین‌‎الاسد اتفاق افتاد، امروز هر موقع اتفاقی در منطقه می‌افتد آمریکا دست بالا می‌برد و می‌گوید من نبودم، همین بلا هم سر رژیم اشغالگر خواهد رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اقدامات دولت در لرستان، تصریح کرد: در این دولت در استان لرستان واقعاً اتفاقاتی افتاده است اما شاید اقدامات در حد ظرفیت‌های استان صورت نگرفته است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: ما در مجموعه سپاه و در حوزه سازندگی می‌‎توانیم در تعامل با دولت کار و کمک کنیم.

وی اظهار داشت: در حوزه اشتغال‌زایی و وام‌های تبصره ۱۶ و ۱۸ در دولت قبل عدد ما صفر بود اما در این دولت و در سال ۱۴۰۱، ۳۲۰ میلیارد تومان و در سال گذشته ۳۵۰ ملیارد تومان وام اشتغال‌زایی در حوزه تبصره ۱۸ پرداخت شد همچنین در حوزه موافقت‌نامه در دولت قبلی، در بخش ملی پنج میلیارد تومان بوده و در بخش استانی صفر بوده است.

سردار باقری افزود: در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، ۴۲۵ میلیارد تومان موافقت‌نامه با مجموعه دولت و آبفا انجام دادیم که از این ظرفیت بیش از ۷۰ درصد تاکنون عملی شده است و بخش عظیمی از روستاهای ما در استان لرستان صاحب آب آشامیدنی سالم شده‌اند که باقی مانده آن تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

وی عنوان کرد: در بحث نیروگاه خورشیدی، ۲۰۰ مورد با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در سطح استان ایجاد شده که آماده افتتاح است.

 فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: در حوزه کشاورزی تاکنون ۱۸ میلیارد تومان قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: در بحث آبرسانی در مرحله دوم ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضاء کرده‌ایم تا کار باقی‌مانده روستاهای استان لرستان تکمیل شود.

سردار باقری خاطرنشان کرد: در حوزه آبخیزداری و کشاورزی بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم شده که در حال تبدیل به قرارداد است تا ان‌شاءالله بتواند اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد.

وی با اشاره به تعامل، همکاری و هماهنگی در مجموعه اعضای شورای تامین، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و تصمیم‌گیران استان گفت: بنده به عینه شاهد تعامل و همکاری اعضای شورای تامین، فرمانده انتظامی لرستان، رئیس اداره اطلاعات، رئیس کل دادگستری لرستان و همه اعضا بوده‌ام و ما آثار آن را در انتخابات ۱۴۰۲ دیدیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه مردم لرستان بیش از ۶ هزار و ۵۵۷ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، اظهار داشت: در لرستان روستایی وجود دارد که جمعیت شهدای آن با جمعیت روستا برابری می‌کند همچنین در عملیات حاج عمران ۳۶۵ نفر از بهترین فرزندان این استان شهید شدند.

وی افزود: در استان لرستان ظرفیت‌های عظیمی چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه منابع وجود دارد (آب، خاک، معادن و ...) که به عنوان یک سرمایه دست نخورده است؛ ما نمی‌گوئیم در لرستان کار نشده است اما به اندازه ظرفیت‌ها در این استان کار نشده است و اگر قرار شد ظرفیت کشور و اراده‌ای پای کار نباشد اتفاقی نمی‌افتد.

سردار باقری با اشاره به تعطیلی پروژه راه‌آهن لرستان طی ماه‌های گذشته، عنوان کرد: اگر پیگیری نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان و داد مردم در نماز جمعه نبود چه بسا به تعطیلی کشیده می‌شد بنابراین برای استفاده از ظرفیت‌ها و ذخایر لرستان دولت باید پای کار بیاید چون مردم لرستان لیاقتشان بیش از آن چیزی است که الان دارند.

وی بیان کرد: ما به نمایندگی از اعضای شورای تامین از همکاری و تعاملات استاندار سابق لرستان تشکر و قدردانی می‌‎کنیم و برای استاندار جدید لرستان آرزوی موفقیت داریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از