حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/08 شمسی | 2024/04/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

گام بلند بسیج در راستای جهش‌تولید و مانع‌زدایی

گام بلند بسیج در راستای جهش‌تولید و مانع‌زدایی

بسیج بروجرد در راستای جهش تولید و مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی گام‌های بلندی برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه‌ای داشتند، موضوعی که تحقق آن نقش مهمی در سایر عرصه‌ها دارد، این در حالیست که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی تولید و توجه به امر تولید است.

 

در حالی که در حوزه اقتصاد، مشکلاتی وجود دارد، رهبری چند سالی است که شعار سال را بر مبنای تولید قرار می‌دهند که این نشان از اهمیت تولید دارد، موضوعی که در راستای آن رونق تولید، رفع موانع تولید و خرید کالای ایرانی می‌تواند در امر اقتصاد و کمک به این مهم موثر باشد.

 

تولید تنها راهبردی است که می‌تواند نجات دهنده اقتصاد باشد و امسال نیز رهبری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان نمودند که همه باید در راستای مسئولیت و رسالتی که بر عهده دارند برای تحقق شعار اقدام نمایند.

 

بدون شک بسیج همیشه در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده و برای خدمت به مردم و سربلندی کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده است، برهمین اساس در راستای شعار سال بر مبنای تولید نیز بسیج طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی را برای رفع موانع تولید و کمک به رونق و جهش تولید انجام داده است.

 

بسیج شهرستان بروجرد در اقدامی ابتکاری، با راه‌اندازی قرارگاه رفع موانع تولید در راستای حمایت از واحدهای تولیدی که دارای مشکلاتی هستند اقدامات خوبی انجام داده که خروجی این تلاش، احیای برخی از واحدهای تولیدی، توسعه واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال بوده است.

 

همت بسیج برای تحقق شعار سال

احمد حسنوند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: شعار سال برای همه ما در هر جایی که هستیم در واقع یک حکم فرمان است که باید جانانه و با همه توان برای عملی شدن شعار سال که رهبری فرمودند تلاش کنیم.

 

وی افزود: سپاه و بسیج برای تحقق شعار سال همه ظرفیت‌ها را به کار خواهد گرفت تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا نماید چرا که بسیج همیشه گوش به فرمان رهبری بوده و برای تحقق شعار سال که منجر به اقتدار کشور می‌شود، تلاش مضاعفی خواهد داشت.

 

پرداخت ۳ هزار فقره تسهیلات اشتغال در بروجرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: بسیج شهرستان بروجرد در راستای رونق تولید اقداماتی انجام داده است که در حال حاضر ۷۱ صندوق تشکیل شده و ۶۳ میلیارد و ۲۷۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پس‌انداز در این صندوق وجود دارد.

 

حسنوند عنوان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۳۸۰ فقره تسهیلات از طریق همین صندوق‌ها پرداخت شده که نقش مهمی در اشتغال افراد جویای کار دارد.

 

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی در سال گذشته گفت: از محل تبصره ۱۸ حدود ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۷۰ فقره وام اشتغال‌زایی پرداخت شد، علاوه بر این نیز از محل تبصره ۱۶ نیز ۸۹ فقره وام اشتغال با هزینه‌ای بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان پرداخت شده است.

 

۳۰ نمایشگاه تولیدات در بروجرد برپا شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد یادآورشد: در راستای حمایت از مشاغل خُرد و خانگی، ۳۰ نمایشگاه برپا شده که افراد در این نمایشگاه‌ها، محصولات و تولیدات خود را با قیمتی مناسب‌تر از بازار به دست مصرف کننده می‌رسانند.

 

حسنوند اظهار داشت: از دیگر اقداماتی که صورت گرفته، احداث ۱۷ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی و ایجاد هفت تعاونی توسط صندوق‌ها بوده است.

 

حسنوند رفع موانع تولید واحدهای تولیدی را یکی از اقدامات بسیج برشمرد و افزود: در این راستا قرارگاه رفع موانع تولید در بروجرد تشکیل شده که مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی می‌کنند و سپس با اقدامات لازم بخش قابل توجهی از مشکلات آن‌ها برطرف و به چرخه تولید بازمی‌گردند.

 

وی گفت: برهمین اساس بیش از ۲۵۰ کارخانه، عارضه‌یابی شده که ۱۵۶ مانع واحدهای تولیدی برطرف شده است که منجر به احیای ۴۵ کارخانه شده که با احیای این واحدهای تولیدی یک‌هزار و ۲۰۰ شغل تثبیت شده و همچنین ۲۵۰ شغل جدید ایجاد شده است.

 

گام بلند بسیج در راستای جهش‌تولید و مانع‌زدایی

 

۳۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه کمک به نیازمندان نیز در سال گذشته اقدامات چشمگیری انجام داده است، ادامه داد: در سال قبل با کمک خیرین ۳۰ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان تهیه و در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد بیان کرد: توزیع ۱۸۱ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان انجام شده و همچنین ۲ هزار و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر با مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان تهیه و در بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

 

حسنوند گفت: توزیع غذای گرم در بین خانوارهای نیازمند در طول سال و به مناسبت‌های مختلف از دیگر اقداماتی است که انجام می‌‌شود و در سال گذشته ۴۰۰ هزار پُرس غذای گرم تهیه شد که برای تهیه این تعداد غذای گرم ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

گام بلند بسیج در راستای جهش‌تولید و مانع‌زدایی

۴۱ میلیارد در راستای کمک مومنانه هزینه شد

وی اظهار داشت: در مجموع بسیج بروجرد در سال گذشته در راستای کمک مومنانه و مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان بیش از ۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه نموده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد خاطرنشان کرد: امسال بسیج بروجرد در راستای افزایش تولید با مشارکت مردم همه توان خود را به کار خواهد گرفت تا بتواند در تحقق شعار سال و رونق تولید اثرگذاری خود را نشان دهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از