حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

انتخابات مظهر اقتدار نظام اسلامی است

انتخابات مظهر اقتدار نظام اسلامی است

ائمه جمعه لرستان گفتند: مشارکت در انتخابات پایه‌های نظام را مستحکم می‌کند، مظهر اقتدار ایران اسلامی و یکی از مصادیق عمل صالح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان خرم‌آباد با اشاره به انتخابات، اظهار داشت: مشارکت در انتخابات امنیت‌آور و اقتدارآفرین است و همچنین این حضور سپری برای دفاع از کشور در برابر  بدخواهان است، بدخواهانی که ۱۷ هزار  نفر از فرزندان این کشور را به شهادت رساندند و امروز همین دشمنان تلاش دارند تا صحنه انتخابات کمرنگ شود.

وی افزود: هر جا دشمن آنجا را مورد هدف قرار داد، باید از آنجا دفاع کرد و مشارکت در انتخابات پایه‌های نظام را مستحکم می‌کند و از همین رو فرد آینده از ظرفیت‌های داخلی برای پیشرفت و عدالت استفاده می‌کند و وظایف خود را انجام خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: شرکت در انتخابات یک عبادت اجتماعی است و در واقع اصلاح امور مسلمین است که ملت ایران با موفقیت این وظیفه را در روز هشتیم تیرماه انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: ملت ما نشان داده صبور،  شکیبا و الگو برای کشورهای دنیا است و دیگران از این کشور الگو می‌گیرند و در مسیری حرکت می‌کند که قله‌های پیشرفت را فتح می‌کند.

شاهرخی با اشاره به عید قربان افزود: عید قربان روز موفقیت و پیروزی حضرت ابراهیم(ع) است که خدا در سن پیری حضرت اسماعیل(ع) و اسحاق(ع) را به ایشان هدیه داده بود ولی مأمور شد فرزند خود را ذبح کند و در این آزمون درخشید لذا عمر همراه با آزمون است و باید در مسیر زندگی با سختی‌ها مبارزه کند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان یادآور شد: عید غدیر را در پیش داریم و باید این روزها را گرامی بداریم که همه پای‌کار هستند تا مراسم به‌یادماندنی را برگزار نمائیم.

وی اظهار داشت: چهارشنبه این هفته سالگرد روحانی پارسا و مبارز، حاج سید شکرالله طاهری است، استادی که حق معلمی بر گردن ما دارد و به همین مناسبت در سالن ارشاد مراسم بزرگداشتی برگزار می‌شود.

 

 انتخابات پرشور عزت را به همراه دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم بیرانوند صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: به برکت وجود رهبر انقلاب اسلامی ایران، انقلاب هر روز مقتدرتر شده و به اهداف و قله نزدیک می‌شود.

وی افزود: امروز می‌بینیم جوانان کشورهایی در حمایت از فلسطین قیام کرده که این برگرفته از همان گفتمان انقلاب است و امروز دشمنان‌ در سرزمین‌های اشغالی گرفتار وضعیتی شدند که روزبه‌روز به نابودی نزدیک می‌شوند.

امام جمعه موقت بروجرد تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی ضربه سختی به دشمنان وارد کرد و ثابت شد که جبهه مقاومت، محکم و استوار در برابر همه آن‌ها ایستاده و دشمن را به عقب خواهد راند.

 بیرانوند با اشاره به دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی بیان کرد: باید همه خدمات شهید رئیسی را به‌خوبی تبیین کرد و دیدیم در این مدت کشورهایی با ایران همراه شدند.

وی انتخابات پرشور را سبب عزت ملت ایران برشمرد و گفت: مهم‌ترین قدم در انتخابات حضور پرشور است و در مرحله بعد باید فردی انتخاب شود که مانند شهید رئیسی بتواند در مسیر خدمت قدم بردارد و در تراز انقلاب باشد.

امام ‌جمعه موقت بروجرد خاطرنشان کرد: لازم است که جبهه انقلاب به یک جمع‌بندی برسد چراکه همه سرباز ولایت هستیم و در مسیر تحقق اهداف انقلاب باید تلاش کنیم.

 

عید قربان مظهر و نماد بندگی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا سبحانی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان، اظهار داشت: عید قربان مظهر و نماد بندگی و روز غلبه و رهایی از نفس خویش است.

وی ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه، افزود: کشاورزان محترم شهرستان، ان‌شاءالله نسبت به پرداخت زکات گام بردارند، زیرا این کار موجب برکت در مال می‌شود و موجب شادی و کمک به فقرا می‌شود.

امام جمعه موقت کوهدشت عنوان کرد: عید سعید قربانی روز دعا و مناجات، آمرزش گناهان و تقرب به محضر پروردگار متعال بوده و دارای برکتی عظیم است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیشرو، تصریح کرد: انتخابات پرشور موجب اقتدار و امنیت بیشتر در کشور است و از مراحل مهم انقلاب و کشور به شمار می‌رود.

سبحانی خطاب به برخی طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: تخریب کاندیداهایی که از سوی شورای محترم نگهبان که مرجعی آگاه بوده و از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، تائید شده‌اند خلاف قانون به شمار می‌رود، بایستی اخلاق انتخاباتی را رعایت کرد.

امام جمعه موقت کوهدشت بیان کرد: مردم با تحقیق و تشخیص و با حضور در انتخابات، فرد اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

 

انتخابات یکی از مصادیق عمل صالح است

حجت‌الاسلام سجاد کاویار ضمن تبریک آغاز دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: عید سعید قربان یکی از خاطره‌های بزرگ تاریخی همه متدینین جهان به شمار می‌رود، در ماه ذی‌الحجه هر دهه‌ای یک خصوصیت دارد.

وی افزود: دهه اول، هم از دهه خاطره‌های پرشکوه، مهم و آموزنده به شمار می‌رود و هم دهه تضرع، توجه و عنابه الی الله است.

امام جمعه موقت معمولان با اشاره به اینکه عید قربان عید غلبه انسان بر هوای نفس است، عنوان کرد: حضرت اسماعیل و اسحاق از نعمت‌های ویژه خداوند متعال برای حضرت ابراهیم(ع) هستند، زیرا با دعای پیامبر خدا و در زمان پیری پدر به دنیا آمده‌اند و هم‌چنین اولادی صالح بودند و چهار سرسلسله انبیای بعدی شدند؛ در روز عید قربان حضرت ابراهیم(ع) مأمور می‌شود فرزند خود را ذبح کند ولی جبرئیل همراه با «قوچی» نازل شد و حضرت ابراهیم آن را به‌جای فرزندش اسماعیل قربانی کرد.

وی به اشاره به آیه ۱۲۰ سوره توبه، تصریح کرد: هر عمل و اقدامی که طبق قرآن کریم، از مسلمان سر بزند و دشمن از آن به خشم بیاید در پیشگاه خداوند متعال یک عمل صالح است و انتخابات و مشارکت در آن، یکی از مصادیق عمل صالح است.

کاویار با اشاره به نحوه تشخیص جبهه خودی، گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: اگر حال کسی بر شما مشتبه شد و نمی‌توانید بفهمید که خوب است یا بد، به دوستان و هم‌نشینانش نگاه کنید؛ از شهید ابراهیم همت نیز نقل است که هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید، نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد همان جبهه خودی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از