حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
ائمه‌ جمعه لرستان:

خانواده‌ها در امر ازدواج سخت‌گیری نکنند

خانواده‌ها در امر ازدواج سخت‌گیری نکنند

ائمه‌ جمعه لرستان گفتند: جوان‌ها لازم است که زندگی این زوج آسمانی را به‌دقت مطالعه نمایند و الگو بگیرند و خانواده‌ها توجه داشته باشند در امر ازدواج سخت‌گیری نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: غذا دادن در مراسم ترحیم شایسته نیست و در خانواده‌های مصیبت‌دیده افراد نیازمندی هستند که می‌طلبد این هزینه‌ها برای کمک به نیازمندان صرف گردد.

وی افزود: با همکاری مجمع خیرین سلامت، موسسه ملی مرحم و دانشگاه علوم پزشکی ۶۰ پزشک و متخصص برای درمان رایگان بیمارانی که شکاف لب دارند از ۲۵ خرداد تا ۲۸ خرداد حضور پیدا می‌کنند و بیمارستان شهدای عشایر اتاق‌های عمل را در اختیار این برنامه قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به انتخاب، تصریح کرد: ملت ایران به‌واسطه از دست دادن خدمت‌گزارانی صدیق داغدار است اما مردم ما به دلیل هوشیاری و بصیرتی که داشتند این عزا را به یک حماسه تبدیل کردند و ۱۲ میلیون نفر در تشییع شهدای خدمت حضور پیدا کردند و میلیون‌ها نفر هم در مجالس بزرگداشت شرکت کردند.

وی تصریح کرد: حماسه‌ای که بر سرمایه ملی و اجتماعی ما افزود و اعتبار ملی و بین‌المللی ما را افزایش داد و شهید رئیسی باتدبیرش ایران و ایرانی را در چشم جهان عزیز کرد پس حفظ این عزت و سرمایه ملی و اجتماعی و اعتبار در نزد جهانیان با سه چیز تداوم می‌یابد که یکی حضور انبوه و مشارکت در انتخابات هشتم تیرماه، دوم اینکه شایسته‌ترین فرد را انتخاب کنیم و سوم اینکه در انتخابات اخلاق‌مداری محور باشد.

شاهرخی با اشاره به پروژه راه‌آهن بیان کرد: استاندار سابق و استاندار جدید اقداماتی نمودند، در همین راستا گفتگوها و پیگیری‌هایی صورت گرفته به اینجا منتهی شد که برای راه‌آهن خرم‌آباد دورود ۹۱۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار لحاظ شد که با پیگیر‌های لازم، کار راه‌آهن به‌زودی آغاز خواهد شد.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: چهارشنبه رویداد مهمی رخ داد و صعود تیم خیبر به لیگ برتر کشور بود، ورود به لیگ برتر آرزوی چندساله بود که استمرار نیافت و رئیس و مسئولان این تیم با برنامه‌ریزی دقیق بتوانند برای استمرار در لیگ برتر از کارشناسان برتر استفاده کنند و مسئولان هم این تیم را حمایت کنند که به اهداف متعالی خود برسد.

 

گسترش مقاومت اسلامی به برکت انقلاب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، گسترش مقاومت اسلامی در جهان است.

وی افزود: امروز می‌بینیم که دانشجویان آمریکا و اروپا علیه ظلم و جنایات نظام سلطه قیام کرده که این قیام و ایستادگی در برابر ظالمان، برگرفته از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بروجرد با اشاره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌های خود را در مناظرات بیان کنند و از تخریب و تهمت خودداری نمایند.

 وی تصریح کرد: امروز دشمن تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند به فرهنگ ما ضربه بزند لذا ستاد انقلاب فرهنگی باید در این زمینه اقدامات بیشتری در حوزه فرهنگ انجام دهد.

حسینی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: جوان‌ها لازم است که زندگی این زوج آسمانی را به‌دقت مطالعه نمایند و الگو بگیرند و خانواده‌ها توجه داشته باشند در امر ازدواج سخت‌گیری نکنند.

امام جمعه بروجرد رفع مشکلات نساجی بروجرد را ضروری برشمرد و افزود: طی دو سال گذشته نساجی بروجرد ۴۴۵ میلیارد تومان تسهیلات گرفته است، درآمد سال گذشته این واحد تولیدی هم یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان که حدود ۲۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت کرده ولی در حال حاضر کارگران با مشکلاتی همراه هستند.

حسینی یادآور شد: در حال حاضر بیمه کارگران قطع بوده، این کارخانه بدهی‌هایی به اداره برق و گاز دارد که با توجه به درآمد بالا لازم است سازمان بازرسی وارد عمل شود و بررسی نماید.

 

ازدواج آسان باید در جامعه اسلامی فراگیر شود

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: مال و ثروت اگر موجب غفلت شود و شخص را از کمالات انسانی دور سازد، بسیار خطرناک است؛ یکی از ویژگی‌های افرادی که محبت افراطی به مال دنیا دارند، این است که توجهی به حلال و حرام ندارند و فقط می‌خواهند جمع کنند؛ زندگی بایستی معنوی باشند چراکه این لذت‌بخش خواهد بود.

وی افزود: بخل شدید، آرزوهای طولانی، حرص عجیب مال، ترجیح دادن دنیا بر آخرت و... ازجمله مواردی است که انسان را به نابودی می‌رساند، ولی اگر ثروت دنیوی، برای راه خدا باشد، انسان را در آخرت به مقام والایی می‌رساند.

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: مال و فرزندان تماماً برای آزمایش الهی است، ما نباید با ثروت موجب فخرفروشی شویم و در برخورد با دیگران با نگاه تحقیرآمیز رفتار کنیم، ثروتی که انسان را از خداوند متعال دور کند، همه آن، آتش دوزخ را در پی دارد.

وی تصریح کرد: امام راحل فرمودند که اگر انحرافی در فرهنگ یک کشور ایجاد شود، آن انحراف، کشور نابود می‌سازد، فرهنگ بسیار مهم است، رسومات و فرهنگ بایستی دینی باشد، رهبری انقلاب فرمودند که امروز کشور درگیر یک جنگ فرهنگی است.

طهماسبی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخاباتی که در پیشرو داریم، به دو نحو برگزار خواهد شد، انتخابات میدان تبیین مسائل باشد و یا خدای‌نخواسته عرصه و میدان تهمت و تخریب شود؛ انتخابات بایستی میدانی برای بیان خدمات و برنامه‌ها باشد.

امام جمعه کوهدشت اظهار داشت: ملت زمینه را برای مشارکت پرشور در انتخابات را فراهم نموده است، شورای نگهبان افرادی که صلاحیت کافی دارند را تائید کند، زیرا این‌یک امانت الهی است، مردم انتظار دارند شخصیتی انقلابی، پرتلاش و دلسوز کلید اجرایی کشور در دست بگیرد.

وی ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) بیان کرد: بایستی ازدواج آسان در جامعه اسلامی انجام شود و فراگیر گردد، قانون حمایت از جوانی جمعیت تصویب‌شده است و نظام در تلاش است که زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند، خانواده‌های محترم نیز در حمایت ازدواج جوانان کوشا باشند و سخت‌گیری نکنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از