حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
نماینده ولی فقیه در لرستان:

درس مکتب سیدالشهدا(ع) آزادگی است

درس مکتب سیدالشهدا(ع) آزادگی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ایستادگی در برابر ظالمان درس مکتب سیدالشهدا(ع) است گفت: امروز درس آزادگی امام حسین(ع) به یک جریان قوی در دنیا تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهارداشت: دهه اول محرم در کشور ما و دیگر کشورها با شور و شعور برگزار گردید و برخی از نهادها مانند نیروی انتظامی و شهرداری که در همه امور مشارکت دارند، تلاش‌های زیادی انجام دادند.


وی افزود: آئین امام حسین(ع) و آزادگی که آن حضرت در سال ۶۱ هجری به بشریت آموخت، امروز به یک جریان قوی تبدیل شده که در مقابل زورگویان عالم ایستاده است، آزادگی که بشریت از امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) یاد گرفتند مردم را در قاره‌های جهان به خیابان می‌کشاند.


امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: امروز دفاع از ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم کودک‌کش به خاطر همین آموختن از مکتب امام حسین(ع) است لذا باید این عزاداری‌ها را به دور از بدعت‌ها و آسیب‌ها حفظ کرد و بر شکوه و عظمت آن افزود.


حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه رقابت‌ها بعد از انتخابات باید به رفاقت تبدیل شود، گفت: دو هفته از انتخابات می‌گذرد که جای تقدیر دارد شنبه مهربانی از سوی همگان محقق شد چون رویداد تلخ سال ۸۸ هنوز کام ملت ایران را تلخ کرده است، کسی که با ۱۱ میلیون رای کمتر اما از سر لجاجت ۶ ماه کشور را به آشوب کشانید اما چگونه باید این رقابت را به رفاقت تبدیل کرد که در این راستا نکاتی ذکر می‌شود.


وی بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران هر کسی رای آورد خادم است و همه کسانی که مستقیم و غیرمستقیم به او مربوط می‌شوند نیز خادم مردم هستند و این یکی از پایه‌های تبدیل رقابت به رفاقت است، همچنین کسی که رای نیاورده باید با دولت مستقر همکاری لازم را داشته باشد و کارشکنی گناهی نابخشودنی است.


نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در رقابت بین‌الملل، هر کشوری دوستان و دشمنانی دارد و دشمنان ما در گذشته منابع مادی و معنوی ما را غارت کردند پس امروز همه ما  باید مراقبت کنیم که کشور دچار مشکل و آسیب نشود.


حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: دوری از دعواهای سیاسی بی‌حاصل به دلایل مختلف، مشغول شدن به جدل از سوی چهره‌های سیاسی اگر ادامه یابد شباهت به هواداران دو تیم در ورزشگاه می‌شود و این دعواها فرصت را از کشور و استان ما می‌گیرد آن هم استانی که ما در وضعیت مطلوبی نیستیم و جاهای برای دعواهای سیاسی وجود ندارد.


وی اظهارداشت: فضای تبلیغات انتخابات و گفته‌های پُر سر و صدایی که در آن فضا گفته می‌شود، متفاوت از اداره کشور است که باید با عقل و تدبیر اداره شود و باید اولویت عقل و تدبیر باشد نه گفتمان‌هایی که در تبلیغات انتخابات بود و حضور افراد با افکار و گفتارهای غیرسازنده و جنجالی که برخی موارد را در این روزها می‌شنویم ولی فعلاً در مقابل آن‌ها موضعی نمی‌گیریم خصوصاً کسانی که به منافع مردم ضربه زدند و تحریک احساسات دینی و مذهبی مردم، عاملی می‌شود که برای دولت ایجاد حاشیه کند و فرصت سازندگی را می‌گیرد و این برای کشور خسارت‌بار است لذا نباید اختیار در دست افرادی باشد که افکار و گفتارشان غیرسازنده است.


امام جمعه خرم‌آباد افزود: در استان ما که نیاز به تحول همراه جهش است، تغییراتی که در خدمت‌گزاران ایجاد می‌شود، علاوه بر تدین، تعهد، تخصص باید بتوانند از همه ظرفیت‌ها بهره بگیرند و گفتارشان سبب کشمکش نشود و در ایجاد اشتغال و کاهش تورم، اگر کسانی که بر سر کای می‌آیند استان را به کشمکش ببرند موفق نخواهند شد و سابقه نشان داده است یا خودشان کنار می‌روند یا کنار زده می‌شوند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از