حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
نماینده ولی فقیه در لرستان:

رایحه حجاب از مرزها بیرون رفته است

رایحه حجاب از مرزها بیرون رفته است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: رایحه عفاف و حجاب و حیا به زنان و دختران و زنان غربی رسیده است به طوری که مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار داشت: رشد و کمال علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دختران نجیب و شریف ایران اسلامی همراه با رایحه بوی خوش عفاف و حجاب و حیا به زنان و دختران و زنان غربی رسیده است به‌طوری‌که مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است.

وی افزود: مشاهده می‌کنیم بخش‌هایی از زنان و دختران در کشورهای غربی از انحطاط و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند و در چنین وضعیتی باید هوشیار بود که دستگاه‌های متولی فرهنگی باید هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند و از هرگونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را به همراه دارد، جلوگیری نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: در آن‌طرف مرزها بوی خوش حجاب و عفاف را می‌بینیم که از درون کشور ما صادرشده است، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی قانون ساماندهی مُد و لباس به تصویب رسیده که در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی و پرهیز از الگوهای بیگانه، وظایفی بر عهده کمیته‌ها قرار داده‌شده است.

شاهرخی بیان کرد: این قانون بر برخی از وزارتخانه مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش‌وپرورش، علوم، صداوسیما وظایفی را تعریف کرده و نمایندگانی از صنوفی که لباس تولید می‌کنند در این کمیته هستند ولی بازهم امروز لباس‌های غیر مرتبط با فرهنگ ایرانی و اسلامی در بازار مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: مانتوهای بدون دکمه و پیراهن‌های کوتاه در بازار دیده می‌شود به‌طوری‌که پیدا کردن لباس‌هایی که بافرهنگ ما مرتبط باشد، سخت است و لازم است تدابیری اتخاذ شود که از توزیع لباس‌های غیر مرتبط بافرهنگ ایرانی اسلامی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه آینده امیدبخش است، گفت: امروز می‌بینیم که پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر دیوار کنگره آمریکا نصب کردند، فراز و نشیب دیده می‌شود ولی آینده در کشور ما روشن است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در این استان کارگاه‌هایی هستند متوسط و کوچک که محصولات صنعتی، دامی و باغی دارند و تولید و اشتغال در این مکان‌ها زنده و پویا است، برخی صنایع تعطیل شده داریم که دنبال می‌شود ولی کارگاه‌هایی وجود دارند که تولید دارو و محصولات شوینده دارند و محصولات متنوع دیگری را تولید می‌کنند بنابراین به آینده امید داریم.

شاهرخی با اشاره به اجرای طرح «سودای بندگی» افزود: در طول سال‌ها مسئولان آموزش‌وپرورش در نماز جمعه شرکت کردند و دانش‌آموزان را با آداب حضور در این نماز سیاسی، عبادی و فرهنگی آشنا کردند.

وی عنوان کرد: باید از نیروی انتظامی که «طرح نور» را اجرا می‌کند تشکر کرد و از مردمی که تجمع کرده و از این طرح حمایت نمودند نیز تشکر می‌شود البته نیروی انتظامی خدمات زیادی را انجام می‌دهد و مدام در حال مبارزه با سوداگرانی است که برای ضربه به مردم اقداماتی می‌کنند، همچنین در حال مبارزه باکسانی هستند که مواد مخدر را حمل‌ونقل می‌کنند.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در خرم‌آباد و چگنی گفت:  اردیبهشت این انتخابات برگزار خواهد شد که اهمیت مشارکت به قوت خود باقی است و شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است، لذا مسئولان برگزارکننده انتخابات هم دقت لازم را در برگزاری انتخابات که یک انتخابات سالم برگزار شود، داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مسئولان برگزاری انتخابات، مانع آسیب‌های احتمالی شوند و با کسانی که به دنبال خدشه به انتخابات هستند، برخورد شود و اگر کسانی در هر سمتی که هستند تخلف کردند، رسیدگی شود که تخلف در انتخابات گناهی نابخشودنی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از