حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان:

مردم مظلوم فلسطین نیازمند پشتیبانی رسانه‌ای هستند

مردم مظلوم فلسطین نیازمند پشتیبانی رسانه‌ای هستند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: در جریان عملیات طوفان‌ الاقصی صاحبان رسانه دست برتر روایی را داشتند که نیاز است حتماً یک پشتیبانی رسانه‌ای و جهاد تبیین در مظلومیت مردم فلسطین داشته باشیم.

محمد کریم خورشیدوند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهارداشت: یکی از مولفه‌های جنگ ترکیبی، جنگ روایت‌هاست و بر عکس آنچه که در ذهن متصور می‌شود که جنگ ترکیبی، جنگ چند مولفه‌ای است واقعیت این است که جنگ ترکیبی یک جنگ فرهنگی تمام عیار است که اهداف نظامی و اقتصادی یک کشور را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: مهمترین رویکرد جنگ ترکیبی همان بحث روایت‌هاست که مهمترین آن ابزار قدرت رسانه است و در جنگ شناختی «رسانه» را به عنوان ابزار قدرت می‌توانیم به حساب آوریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: مقام معظم رهبری به درستی به بحث «جهاد تبیین» اشاره کردند و در واقع جهاد تبیین همان پادزهر جنگ رسانه‌ای است.

وی بیان کرد: رسانه به راحتی می‌تواند اذهان عمومی را منحرف کند و به سمت فرا واقعیت‌ها و تفسیرهایی که مطابق طراحی دشمن است، پیش ببرد.

خورشیدوند گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری امپراتوری رسانه به نوعی دارد جهان را کارگردانی می‌کند، نمونه آن سینمای هالیوود است که در حال خلق کردن جهانی است که علی‌رغم اینکه دنبال مباحث نظامی و قدرت آمریکاست در واقع دارد مدلی کار خود را پیش می‌برد که امنیت کشور آمریکا را تامین کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از کاربردهای جنگ رسانه، «ایجاد فضای دو قطبی» است و می‌توانیم بگوییم حداقل اهدافی را که جنگ رسانه‌ای دنیای غرب دارد ایجاد می‌کند، ایجاد فضای دو قطبی در جامعه است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: در جریان عملیات طوفان‌الاقصی به نظر می‌رسد صاحبان رسانه دست برتر روایی را داشتند، بنده نمی‌گویم توانستند همه اذهان عمومی را دچار تشویش کنند اما نیاز است که حتماً یک پشتیبانی رسانه‌ای و جهاد تبیین در مظلومیت مردم فلسطین و جبهه مقاومت داشته باشیم.

وی اظهارداشت: واقعیت این است که جهان امروز، جهان تفسیرها و تحریف‌هاست، گاهی یک تعریف درست را تحریف و یک برداشت غلطی از آن در ذهن جامعه ایجاد می‌کنند برای مثال منافقان در دهه 60 علی‌رغم داشتن ایدئولوژی مارکسیستی، در ذهن مردم این‌طور جا انداختند که تفکر ما یک تفکر ناب اسلامی است.

خورشیدوند افزود: هم اکنون نیز عده‌ای از جوانان هنوز از جنایات منافقان خبر ندارند، مقام معظم رهبری در جایی فرمودند که منافقان پادوی دشمن در اغتشاسات 96 بودند. غرب نیز با ابزار رسانه به دنبال تطهیر چهره منافقان بود.

وی عنوان کرد: رهبری فرمودند به کسانی که اهل فکر کردن و تعامل هستند و راجب دهه 60 قضاوت می‌کنند توصیه می‌کنم که جای شهید و جلاد عوض نشود که این دقت نظر مقام معظم رهبری در مورد جنگ روایت‌ها مانند همیشه یک تحلیل دقیق و هوشمندانه‌ای بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: هرچند امروز مظلوم‌نمایی صهیونیست را کمتر کسی باور می‌کند اما واقعیت این است که با توجه به سیلی که دشمن خورده و سیاست مظلوم‌نمایی که در پیش گرفته است با جهاد تبیین و جهاد رسانه‌ای برای جوانان و افرادی که هنوز دچار آسیب‌دیدگی و آشفتگی  رسانه‌ای هستند مسئله را روشن کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از