حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

محور مقاومت برگرفته از مکتب شهید سلیمانی است

محور مقاومت برگرفته از مکتب شهید سلیمانی است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: محور مقاومت برگرفته از مکتب شهید سلیمانی است و در ولایت و اسلام ذوب شد تا چنین اقدامات ویژه‌ای را در منطقه رقم بزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سردار نعمت‌الله باقری شامگاه شنبه در نشست برخط بررسی ابعاد هویتی و تربیتی «مکتب سلیمانی» که به همت مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان در بستر روبیکا برگزار شد، اظهارداشت: شهید سلیمانی مظهر مقابله با تروریست بود و به دست شقی‌ترین انسان‌های تاریخ یعنی آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید. 

وی افزود: روزی که رهبر معظم انقلاب از شهید سلیمانی به عنوان مکتب یاد کردند شاید برای خیلی از ما قابل هضم نبود که این سخن ایشان در ارتباط با حاج قاسم چه معنایی دارد اما هر چه از زمان شهادت سردار سلیمانی دور می‌شویم جملات و سخنان رهبر انقلاب برای ما بهتر روشن می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر است، امروز این واقعیت را در حادثه کرمان دیدیم، دشمنان تحمل دیدن حیات، شهادت و زائران مزار شهید سلیمانی را نداشتند.

باقری بیان کرد: امروز ذلت، خواری و پَستی دشمنان انقلاب اسلامی را می‌بینیم آنها به جای اینکه مستقیم مقابله کنند دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زنند، این کار پَستی، رذالت و خواری دشمن ما را می‌رساند، در این حادثه تعدادی از شهدا ایرانی نبودند و به عشق و دلدادگی حاج قاسم سلیمانی به سمت مزار مطهرش روانه کرمان شدند.

وی عنوان کرد: ما اگر بخواهیم مکتب بودن شهید سلیمانی را معنی کنیم باید به محور مقاومت نگاه کنیم، امروز می‌بینیم نیروهای مقاومت در یمن، عراق، لبنان، فلسطین و مناطق دیگر به صورت مستقیم علیه دشمنان اسلام و افرادی که علیه ارزش‌های دینی ما به پا خواستند وارد عمل شدند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: محور مقاومت برگرفته از مکتب شهید سلیمانی است و در ولایت و اسلام ذوب شد تا چنین اقدامات ویژه‌ای را در منطقه رقم بزند، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به دنبال ایجاد خاورمیانه‌ای بزرگ و عادی‌سازی روابط این رژیم جعلی با کشورهای عربی منطقه بودند اما شهید سلیمانی در مقابل دشمن ایستاد.

باقری با اشاره به فعالیت‌های شهید سلیمانی در منطقه اظهارداشت: شهید سلیمانی بین گروه‌های مختلف محور مقاومت ارتباط ایجاد کرد، امروز اقدامات عراق، یمن و دیگر کشورهای مقاومت علیه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس برگرفته از اقدامات شهید سلیمانی در محور مقاومت است.

وی عملیات طوفان الاقصی را از دستاوردهای شهید سلیمانی دانست و افزود: این عملیات دستاوردهای بزرگی برای محور مقاومت و جبهه اسلام داشت، رژیم اشغالگر قدس فکر می‌کرد قدس توسط مسلمانان و مردم فلسطین فراموش و مردم از محاصره و بمباران خسته و ناامید شده‌اند اما این عملیات ثابت کرد که مردم فلسطین سرزمین، خانه، قدس و ارزش‌ها را فراموش نکردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: رژیم اشغالگر قدس قصد کوچ اجباری مردم غزه را داشت اما فرماندهان آنها گفتند که ما قادر به شکست حماس نیستیم، رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است رهبر معظم انقلاب فرمودند شکست رژیم اشغالگر قدس قابل ترمیم نیست و این شکاف ایجاد شده با کارهایی که انجام می‌دهند بیشتر خواهد شد.

سردار باقری یادآورشد: از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی شکستن هیمنه ارتش جعلی صهیونیست و شکست اطلاعاتی آنها بود، در طول سال‌های گذشته با مظلوم نمایی‌های رژیم اشغالگر قدس فلسطین محکوم بود اما در این اتفاق مردم در اقصی نقاط دنیا به طرفداری از غزه به خیابان آمدند.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی نیروهای مقاومت را خود اتکا بارآورد و آموزش داد، امروز شهید سلیمانی نیست اما گروه‌های مقاومت با اقتدار با استکبار مقابله می‌کنند و جرأت مقابله با نیروهای مقاومت از دشمن گرفته شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: آمریکا روز شهادت شهید سلیمانی اعلام کرد اگر جمهوری اسلامی ایران دست از پا خطا کند ما ۵۰ نقطه ایران را خواهیم زد اما جمهوری اسلامی پایگاه عین‌الاسد را با اقتدار با خاک یکسان کرد و هنوز آثار این اقدام در ارتش آمریکا جاری است. 

سردار باقری عنوان کرد: همه این اتفاقات از دستاوردهای مکتب شهید سلیمانی است که از دل طوفان الاقصی اتفاق افتاد و امروز شهید سلیمانی مایه مباهات انقلاب، جمهوری اسلامی ایران، رزمندگان دفاع مقدس، محور مقاومت و همه آزادی خواهان جهان است.

وی اظهارداشت: شهید سلیمانی یک شخصیت فراملی، بین‌المللی و متعلق به همه آزادی خواهان جهان بود، مکتب شهید سلیمانی یک مکتب فرازمانی و فرامکانی است یعنی متعلق به زمان و مکان خاص نیست و جامعه می‌تواند از این شهید به عنوان الگوی عملی برای بخش‌های مدیریتی و اجرایی استفاده کند.

وی افزود: اعتقاد راسخ به ولایت‌فقیه، مطیع امر ولایت، انجام وظیفه، سلوک معنوی، دوری از نفس و خودخواهی، باور کرامت انسان‌ها و شتافتن به کمک آنها، مقابله و مواجه با نظام سلطه، وحدت شیعه و سنی، کوشش، اقدام، عمل، نداشتن اعتماد به دشمن، باور به نصرت الهی و... باعث شد که مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی به عنوان مکتب یاد کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از