حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

ماجرای عجیب مرکز آموزشی بدون بخاری در خرم‌آباد

ماجرای عجیب مرکز آموزشی بدون بخاری در خرم‌آباد

روز‌های سرد زمستان برای دانش‌آموزان هنرستان پسرانه شهید چمران خرم‌آباد به سختی می‌گذرد تا جایی که آن‌ها مجبورند با پتو در کلاس درس حاضر شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با سرد شدن هوا وضعیت سیستم گرمایشی مدارس و استاندارد بودن آن‌ها یکی از دغدغه‌های مهم دانش‏‌آموزان و خانواده‌هایشان در فصل‌های پائیز و زمستان است.  

هنرستان پسرانه شهیدچمران خرم‌آباد یکی از مدارس دولتی استان لرستان است که حدود ۲۱۰ دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند اما متأسفانه طی روز‌های گذشته از سیستم گرمایشی بی‌بهره بوده‌اند و همین موضوع سبب نگرانی خانواده‌های دانش‌آموزان این مدرسه شده است. 

روز‌های سرد زمستان برای دانش‌آموزان این هنرستان به سختی می‌گذرد تا جایی که آن‌ها مجبورند با پتو در کلاس درس حاضر شوند. 

ایمن بودن کلاس‌های درس یکی از ضرورت‌های مهم به شمار می‌رود، اما به علت نبود سیستم گرمایشی مناسب و استاندارد در این مدرسه برای تأمین گرمای کلاس از وسایل غیرایمنی و غیراستانداردی همچون گاز پیک‌نیک و اجاق گاز استفاده شده است که می‌تواند جان دانش‌آموزان و معلمان را هر لحظه به خطر بیندازد.

 این در حالیست که پیش از این پیگیری‌های مسئولان مدرسه برای حل مشکل سیستم گرمایشی راه به جایی نبرده است.

 

وضعیت نامناسب سیستم گرمایشی هنرستان شهیدچمران 

ابراهیم سپهوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: سال گذشته سیستم گرمایشی هنرستان پسرانه شهیدچمران دچار مشکل شد اما به صورت اصولی مشکل آن برطرف نشد اکنون تقریباً ۲۰روز است که مدرسه از نظر گرمایشی در وضعیت نامناسبی قرار دارد. 

وی افزود: ما طبق سلسله مراتب مکاتبات اداری را انجام دادیم اما گفتند بودجه نداریم، روز چهارشنبه دانش‌آموزان مرکز استان با پتو در مدرسه حاضر شدند و مجبور شدیم با استفاده از پیک‌نیک و اجاق گاز کلاس‌ها را گرم کنیم. 

مدیر هنرستان پسرانه شهیدچمران خرم‌آباد تصریح کرد: کل سیستم گرمایشی مدرسه خاموش و خراب است ۱۳بهمن ماه بعد از گذشت۲۰ روز پیمانکار اداره‌کل نوسازی لرستان شروع به کار کرده که مشکل را حل کند.

 

استفاده از گاز پیک‌نیک برای گرم کردن کلاس

رضا بیرانوند، معاون فنی هنرستان پسرانه شهیدچمران خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: مشکلات گرمایشی این مدرسه به سال گذشته برمی‌گردد و مدرسه مکاتبات زیادی با ادارات استان انجام داد اما هیچگونه اقدام اصولی انجام نگرفت و فقط یک ماه سیستم گرمایشی را راه‌اندازی کردند. 

وی افزود: مساحت هنرستان شهید چمران نزدیک ۶ هزار مترمربع است و کارگاه‌های بزرگ ما در سایه قرار دارند که در فصل سرما مشکل‌ساز است. 

معاون فنی هنرستان پسرانه شهید چمران خرم‌آباد تصریح کرد: دانش‌آموزان ما در مرکز استان با پیک‌نیک کلاس را گرم می‌کنند شاید این مشکل با هزینه کم به صورت اصولی حل شود. 

وی بیان کرد: تا روز چهارشنبه رادیاتور‌ها مشکل داشتند و پیگیری‌های ما بی‌نتیجه مانده بود متأسفانه مسئولان فقط درصورتی برای حل مسائل اقدام می‌کنند که در فضای مجازی بازتاب داده شود.

 

اخراج دانش‌آموزان در صورت عدم حضور

سجاد جعفری، معلم هنرستان پسرانه شهیدچمران خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: سیستم گرمایشی هنرستان شهید چمران خراب است و توسط هنرستان مکاتبات اداری برای رفع این مشکل انجام شده است اما مسئولان به دلیل اینکه درگیر انتخابات هستند آموزش را ر‌ها کرده‌اند. 

وی افزود: مسئولان به ما گفتند درصورتی که دانش‌آموزان در مدرسه حاضر نشوند آن‌ها را اخراج می‌کنیم. 

معلم هنرستان پسرانه شهیدچمران خرم‌آباد تصریح کرد: مسئولان اداره‌کل نوسازی می‌گویند برای تعمیر مدرسه نامه‌ای از طرف اداره‌کل آموزش و پرورش برای ما ارسال نشده است و این مدرسه در اولویت تعمیر اداره‌کل آموزش و پرورش نبوده است.

 

تجهیز گرمایشی مدرسه نیازمند یک و نیم میلیارد تومان اعتبار

یونس بهاروند مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: در استان لرستان حدود ۳۳۰ مدرسه را از نظر گرمایشی تعمیر کردیم اما هنرستان شهید چمران چند روز خراب شده که می‌توانیم به صورت مقطعی این مشکل را حل کنیم. 

وی افزود: برای تعمیر اصولی این هنرستان به یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعتبار نیاز است و اکنون اعتباری در اختیار نداریم. 

 مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش در تابستان لیست مدارس نیازمند تعمیر را برای ما ارسال می‌کند اما این مدرسه جزء اولویت تعمیر نبوده است. 

بهاروند بیان کرد: در حال حاضر اکنون نیرو‌های اداره‌کل نوسازی در حال تعمیر مدرسه هستند و اگر مشکل حل نشود برای کلاس‌ها از رادیاتور برقی استفاده می‌کنیم که در اولین فرصت با تأمین اعتبار مشکل این مدرسه را به صورت اصولی حل کنیم.

 

استفاده از بخاری‌های تابشی در مدرسه

رضا عزتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: طبق پیگیری‌ها مشکلات این مدرسه حل شده و در حال حاضر طبقه اول این هنرستان از لحاظ گرمایشی مشکلی ندارد و در طبقه دوم به صورت اضطراری از بخاری‌های تابشی استفاده کردیم. 

وی افزود: برای مدارسی که در اولویت تعمیر هستند در فصل تابستان برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد اما در طول سال بعضی از مدارس با مشکلاتی مواجه می‌شوند. 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: سیستم گرمایشی هنرستان شهید چمران به صورت ناگهانی دچار مشکل شده و جزء اولویت تعمیر نبوده است اکنون طبق اقدامات انجام شده مدرسه از لحاظ گرمایشی مشکلی ندارد.

ایمنی پائین تأسیسات گرمایشی مدارس استان لرستان یک مشکل جدی و نیازمند اقدام اساسی مسئولان است، نوسازی، بهسازی، توسعه و تجهیز مدارس از نظر سیستم گرمایشی باید قبل از بروز اتفاقات ناگوار صورت گیرد که از این دست مشکلات باعث بیمار شدن دانش‌آموزان در فصل سرما نشود. 

در حال حاضر اگر برای وضعیت سیستم گرمایشی این مدرسه اقدام اساسی صورت نگیرد سلامتی دانش‌آموزان و معلمان به خطر می‌افتد. 

بروز هرگونه حادثه در اثر استفاده از وسایل نامناسب صدمات جبران‌ناپذیری به همراه دارد، استفاده از سیستم گرمایشی استاندارد در مدارس تدبیر مسئولان استانی را می‌طلبد که باید بیش از پیش به این مسئله توجه کنند و با رفع دغدغه‌های دانش‌آموزان شرایط را برای تحصیل هرچه بهتر آن‌ها فراهم کنند. 

ماجرای عجیب مرکز آموزشی بدون بخاری در خرم‌آباد
ماجرای عجیب مرکز آموزشی بدون بخاری در خرم‌آباد
ماجرای عجیب مرکز آموزشی بدون بخاری در خرم‌آباد
ماجرای عجیب مرکز آموزشی بدون بخاری در خرم‌آباد
ماجرای عجیب مرکز آموزشی بدون بخاری در خرم‌آباد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از