حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
امام جمعه موقت خرم‌آباد مطرح کرد:

اثرگذاری معارف قرآن بر زندگی فردی و اجتماعی

اثرگذاری معارف قرآن بر زندگی فردی و اجتماعی

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: اُنس باقرآن بر زندگی فردی و اجتماعی اثرگذار بوده و ماه رمضان بهترین فرصت برای مانوس کردن جوانان با قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به تقارن ماه رمضان و ایام نوروز، اظهار داشت: امسال توفیقی است که ماه مبارک رمضان با نوروز همراه باشد، البته سال گذشته چند روز بعد از سال نو، ماه رمضان آغاز شد ولی امسال سال نو با رمضان همراه است.

وی افزود: پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه فرمودند که همه شما به مهمانی خدا دعوت شدید و خدا در این ماه با شما مانند یک مهمان برخورد می‌کند لذا می‌طلبد از فرصت ماه رمضان که مهمان خدا هستیم، برای دستگیری از نیازمندان هم تلاش کنیم چرا که در این ماه کمک به فقره اجر و پاداش مضاعفی دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: در این ماه می‌توانیم عید نوروز را با شادی ماه رمضان پیوند دهیم و شادی‌هایمان را با فقرا و نیازمندان تقسیم کنیم تا همه در کنار هم بتوانیم از این ماه رمضان بهره کافی را ببریم و در ایام نوروز هم شاد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمسی‌فر با اشاره به ثواب افطاری دادن در ماه رمضان، بیان کرد: در آیات و روایات به افطاری دادن در ماه رمضان بسیار سفارش شده حتی گفته شده اگر کسی توان افطاری دادن را ندارد، می‌تواند با یک خرما به دیگران افطاری دهد و از اجر آن بهره‌مند شود.

وی یادآورشد: باتوجه به تقارن ماه رمضان و نوروز ، بهتر است که دید و بازدیدهای نوروزی به زمان افطار و یا بعد از افطار موکول شود تا هم از پاداش افطاری دادن بهره‌مند شویم و هم اینکه صله‌ارحام انجام شود ولی خانواده‌ها توجه داشته باشند که تجمل‌گرایی و سخت‌گیری در افطاری دادن را کنار بگذارند و سفره‌هایی ساده اما پُر از صمیمت را پهن کنند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه رمضان بهترین فرصت برای مانوس شدن با قرآن است، گفت: ثواب قرائت یک آیه از قرآن در ماه رمضان مانند ختم قرآن در ماه‌های دیگر است از همین رو ماه رمضان بهترین فرصت است که بیشتر با قرآن اُنس بگیریم و فرزندان و نوجوانان را با آیه‌های قرآن آشنا نمائیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمسی‌فر خاطرنشان کرد: مانوس کردن نوجوانان و کودکان با قرآن بسیار اثرگذاری مثبتی در زندگی افراد دارد و بهتر است خانواده‌ها برای مانوس کردن فرزندان خود با قرآن آن‌ها را تشویق نمایند و در جلسات قرآن حضور داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از