حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل ستاد اجرایی لرستان خبر داد:

اجرای جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار دیمزار

اجرای جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار دیمزار

مدیرکل ستاد اجرایی لرستان گفت: طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان در سال زراعی جاری اجرا می‌شود.

به گزارش سفیرافلاک به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان، مجید طائف با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای لرستان در سال زراعی جاری، اظهارداشت: این طرح با نظارت و حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و همکاری سازمان جهاد کشاورزی آغاز شده است که محصولات دیم غلات، حبوبات و گیاهان روغنی و گیاهان علوفه‌ای و گیاهان دارویی را شامل و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه به افراد متقاضی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان تسهیلات بانکی ارزان قیمت، ارائه‌ می‌شود، افزود: همچنین تخفیف هزینه بیمه محصولات و تامین تسهیلات موردنیاز برای خرید ماشین آلات کاشت و برداشت به متقاضی داده می‌شوند.  

طائف بیان کرد: در سال گذشته تعهد کشت استان ۳۵۰ هزار هکتار بوده که ۳۴۳ هزار هکتار با ۹۸ درصد تحقق برنامه انجام شده است و در سال زراعی جدید این تعهد به ۳۷۰ هزار هکتار رسیده است که از شروع سال زراعی امسال تاکنون ۸۳ هزار و  ۸۰۱ هکتار کشت محصولات دیم (غلات) انجام شده است.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با بیان اینکه به افراد مجری طرح خدمات آموزشی، تامین نهادهای مورد نیاز (کود و بذر) و تسهیلات بانکی به صورت قرض‌الحسنه تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارائه می‌شود، گفت: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و دوره بازپرداخت هفت ساله از سوی بانک‌ ملی استان پرداخت خواهد شد.

 طائف خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ‌بر ۲۴۰ میلیارد ریال با تعداد ۲۵۵ دستگاه و درصد تحقق ۱۰۰ تامین و تحویل گردیده است، ضمن اینکه در سال جاری این تعهد به ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده و در این راستا تاکنون مبلغ ۶۷ میلیارد ریال با تعداد ۴۵ دستگاه تحویل و تامین گردیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از