حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/07/26 شمسی | 2024/10/17 میلادی
استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیازمند ۲۱۵میلیارد تومان اعتبار
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان مطرح کرد:

استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیازمند ۲۱۵میلیارد تومان اعتبار

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان گفت: استانداردسازی سیستم گرمایشی یک هزار و ۴۶۳ کلاس درس در مدارس لرستان نیازمند ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

یونس بهاروند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش است تا دانش‌آموزان در فصل سرد سال از سیستم استاندارد برای گرم شدن کلاس استفاده نمایند.

وی افزود: استانداردسازی سیستم گرمایشی کلاس‌های درس از چند سال پیش آغاز شده و هر ساله تعدادی پروژه در راستای همین برنامه اجرا می‌شود که برچیدن سیستم‌های گرمایشی فرسوده و یا گازی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در استان ۸ هزار و ۸۰۰ کلاس درس وجود دارد که از این تعداد ۷ هزار و ۳۶۴ سیستم گرمایشی استاندارد شده و یک هزار و ۴۳۶ کلاس درس دیگر باقی‌مانده که سیستم گرمایشی آن‌ها نیازمند استانداردسازی است.

بهاروند عنوان کرد: برای استانداردسازی کلاس‌های درس در لرستان ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا سیستم گرمایشی يک هزار و ۴۳۶ کلاس باقی‌مانده در استان استاندارد شود.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری نیز سیستم گرمایشی ۵۰۰ کلاس درس استانداردسازی شود که با تامین اعتبارات این پروژه اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان گفت: مدارسی که طی سال‌های اخیر احداث شده، دارای سیستم گرمایشی استاندارد هستند و سیستم گرمایشی در مدارسی که فرسوده بوده یا وسیله گرمایشی استاندارد نیست، در اولویت قرار دارند.

بهاروند بیان کرد: حدود ۷۰۰ کلاس درس طی سه سال گذشته در شهرها و مناطق مختلف استان احداث شده که البته برخی از پروژه‌ها با همکاری مجمع خیرین ساخته و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. در مهرماه امسال هم ۶۳ مدرسه در قالب ۱۶۰ کلاس افتتاح شد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از