حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
امام جمعه بیرانشهر:

امام‌رضا تهدیدات مامون را تبدیل به فرصت کرد

امام‌رضا تهدیدات مامون را تبدیل به فرصت کرد

امام جمعه بیرانشهر گفت: مأمون یک تهدید بسیار خطرناک برای امام هشتم بود اما امام رضا (ع) این تهدید خطرناک را به فرصت تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی بیرانوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: وقتی به موضوعات اجتماعی نگاه می‌کنیم انسان‌ها چاره‌ای جزء مقابله با تهدیدات پیش رو ندارند، گاهی برخورد با تهدید باعث تغییر موقعیت به وضعیت جدید می‌شود بر این اساس تکنیک تبدیل تهدید به فرصت یک امر تخصصی است که تمام معصومین (ع) و اولیاء الهی از این تکنیک به خوبی بهره بردند.

وی افزود: یکی از افرادی که از تکنیک تبدیل تهدید به فرصت به خوبی بهره برد و ضمن دست یافتن به اهداف بلند دشمن را زمین‌گیر کرد امام رضا (ع) بود، مأمون با ویژگی‌هایی همچون مکر، شیطان سفتی و نفاق یک تهدید بسیار خطرناک برای امام هشتم بود اما امام (ع) این تهدید خطرناک را به فرصت تبدیل کرد.

امام جمعه بیرانشهر تصریح کرد: وقتی مأمون امام رضا (ع) را با تأکید و تهدید به خراسان دعوت کرد، حضرت با شیوه‌های مختلفی به شیعیان و اطرافیان خود فهماند که برای رفتن مجبور است و این کار حضرت انزجار مردم مدینه را نسبت به مأمون در پی داشت، دیدار با نمایندگان، ملاقات‌های مردمی و آگاهی بخشی از جمله تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها توسط امام (ع) بود.

وی بیان کرد: عدم مشارکت امام رضا (ع) در کارهای حکومت، شرکت موفقیت‌آمیز در مناظرات، ارتباطات و ... هر روز بر رسوایی مأمون و محبوبیت امام هشتم (ع) می‌افزود و مأمون نتوانست هیچ‌گونه بهره‌برداری از پذیرش ولایتعهدی امام (ع) داشته باشد.

بیرانوند با بیان ویژگی‌های امام رضا (ع)، عنوان کرد: امام رضا (ع) بین شیعه واقعی و شیعه ادعایی فرق قائل بود و بر شاخصه‌ها و اعتقادات اصلی تشیع پافشاری داشت بنابراین امام رضا (ع) از فرصت‌های مناسب برای یادآوری این شاخصه‌ها و تعمیق مبانی فکری شیعه استفاده می‌کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از