حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان:

انتخابات اصلی‌ترین نماد مردم سالاری دینی است

انتخابات اصلی‌ترین نماد مردم سالاری دینی است

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: انتخابات به عنوان اصلی‌ترین نماد مردم سالاری دینی نقش مهمی در ابعاد مختلف جامعه دارد.

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: انتخابات به عنوان اصلی‌ترین نماد مردم سالاری دینی نقش مهمی در ابعاد مختلف جامعه دارد، انتخابات به عنوان یک رکن اساسی در فرآیند تصمیم‌گیری و نظام‌سازی در جامعه مطرح است.

وی با اشاره به اینکه تفاوت بین جوامع استبدادی و حکومت مردم سالاری دینی در موضوع انتخابات است، افزود: مشارکت حداکثری و حمایت مردم از حاکمیت با مسئله انتخابات خود را نشان می‌دهد و دشمنان نظام و انقلاب از دشمنی با ملت ناامید‌تر می‌شوند، اگر حمایت مردم از حاکمیت دینی کم شود دشمنان امیدوار می‌شوند که انقلاب و نظام را با فشار‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی محدود کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مطالبه‌گری از نمایندگان بیشتر می‌شود و آن‌ها تلاش می‌کنند فعالیت قابل قبولی برای رضایت و حل مشکلات مردم از خود نشان‌دهند، علاوه بر مشارکت حداکثری با انتخاب افراد اصلح، متخصص، متعهد و کارآمد می‌توانیم امیدوار باشیم که قوانین مجلس در رشد و بالندگی جامعه مؤثر است.

مؤیدی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شکاف بین حکومت دینی و مردم، بیان کرد: اگر جلوه ظاهری انتخابات ضعیف باشد دشمن فکر می‌کند که حمایت مردم از نظام و انقلاب کمرنگ شده و حکومت مقبولیت خود را در بین مردم از دست داده است، ان‌شاء‌الله مردم ایران در روز انتخابات پاسخ توهم باطل و نگاه اشتباه دشمن را خواهند داد.

وی انتخابات را یکی از پایه‌های مهم مردم سالاری دینی دانست و عنوان کرد: اصلی‌ترین سرمایه نظام اسلامی و حکومت مردم سالاری دینی بعد از لطف خدا همراهی مردم است، این نظام با عنایت خداوند متعال و مجاهدت مردم استقرار پیدا کرد و همراهی مردم تا رسیدن به قله تأثیرگذار است.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: ان‌شاءالله همراهی و مجاهدت مردم را برای رسیدن به قله داشته باشیم و نمایندگانی که رأی خود را از مردم می‌گیرند بتوانند در جهت رضایت خدا و مردم قدم‌های مثبتی را بردارند و بخشی از دغدغه‌‌های مردم را کم کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از