حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/27 شمسی | 2024/10/18 میلادی
اهمیت منطق مقاومت در حمایت از مظلومان
امام جمعه کوهدشت مطرح کرد:

اهمیت منطق مقاومت در حمایت از مظلومان

امام جمعه کوهدشت گفت: ما به دلایلی بر منطق مقاومت پافشاری می‌کنیم، چراکه شرع، عقل، قانون اساسی و قوانین بین‌المللی آن‌ را تائید می‌کند، حمایت مظلومان و محرومان دنیا جز عبادات شرعی، وظایف و قوانین بین‌المللی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: شیعیان واقعی هرچه دارند در راه ولایت حقه معصومین (ع) خرج می‌کنند و احساس مسئولیت دارند، امروز که از لبنان، فلسطین و یمن و مظلومان جهان حمایت داریم در همین راستا است.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن خمس در جامعه، افزود: روزی به صحنه تأسف‌بار و دردناکی مواجه شدم که سید جلیل‌القدری که باید جایگاه رفیعی داشته باشد، عدم پرداخت سهم سادات و خمس توسط برخی از مردم، امثال او را ناچار به زباله‌گردی  کرده بود.

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: بایستی در رفت‌وآمدها اهل حساب‌وکتاب بوده و در تبعیت از دستورات اهل‌بیت (ع) به احیای امر خداوند متعال کمک نمود؛ یکی از اساسی‌ترین تأثیرات در خلق‌وخو، رفتارهای نادرست است، زیرا سمت‌وسوی کمال و معرفت را کم می‌کند.

وی تصریح کرد: چهارچوب دینی را باید در همه احوالات حتی در غضب نیز رعایت نمود، ما به دلایلی بر منطق مقاومت پافشاری می‌کنیم، چراکه شرع، عقل، قانون اساسی و قوانین بین‌المللی آن‌ را تائید می‌کند، حمایت مظلومان و محرومان دنیا جز عبادات شرعی، وظایف و قوانین بین‌المللی است.

سپهوند گفت: امروز با حمایت از لبنان، از لایه نخستین ایران اسلامی حمایت می‌کنیم، حمایت دنیای اسلام وظیفه همه ما است و عمده هدف رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد؛ اگر از محور مقاومت دفاع نکنیم، باید در داخل کشور و مرزها با دشمنان در جنگ باشیم، این‌ یک نگاه راهبردی است.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: مردم مَحرم در امور جامعه هستند، در شهرستان کوهدشت عمدتاً تقسیم مسئولیت‌ها انجام‌شده ولی تقسیم مأموریت‌ها انجام‌ نشده است و روی زمین است.

وی با اشاره به اینکه خدمت صادقانه به مردم بهترین حاشیه امن است، افزود: متأسفانه در بَعد زیرساختی و نیازهای ضروری، در کوهدشت سرعت پیشروی بسیار کند و ناچیز می‌باشد، برخی مدیران اگر ضعیف هستند حمایت از آنان اشتباهی جبران‌ناپذیر است.

سپهوند اظهار داشت: امروزی که سرپرست فرمانداری کوهدشت مشخص‌شده و فرزندی از این دیار سر کار آمده است، همه در حمایت از وی برای خدمت به مردم نهایت تلاش را داشته باشیم، این مقطع را غنیمت بشماریم، مدیر اگر ماند خوب است با نام  و خدمت نیک باشد.

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: حدود ۴۸ روز از حضور بنده در شهرستان می‌گذرد، ولی برخی مدیران برنامه‌های خود را هنوز ارائه نداده‌اند و ارتباط کاری ندارند، باید در زمینهٔ مسائل مردم هم‌افزایی صورت گیرد چراکه شرایط شهرستان قابل‌بازسازی و توسعه است.

وی افزود: به‌طورکلی عرض می‌کنم، نه نماینده مجلس و نه مسئولان برای حیثیت شخصی خود، قطعاً از یک مدیر ضعیف حمایت نمی‌کنند؛ وحدت به معنای پیدا کردن اشتراکات است، گروه و حزبی از سلایق مختلف، اگر نتواند به درد مردم برسد، برای شهرستان چه خیری دارد، بنده از تمامیت این شهرستان و تمام نخبگان از سلایق مختلف حمایت می‌کنم، نگاه بنده برگرفته از نگاه جامع مقام معظم رهبری  است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از