حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول امور زنان ستادکل نیروهای مسلح:

نیازمند گفتمان‌سازی در مسیر شهدا هستیم

نیازمند گفتمان‌سازی در مسیر شهدا هستیم

مسئول امور زنان ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیازمند گفتمان‌سازی در مسیر شهدا هستیم چرا که دشمنان تلاش دارند این افتخارات و پیشرفت‌ها بازگو نشود.

به گزارش سفیرافلاک، مینو اصلانی ظهر امروز در اجلاسیه ۴۷۹ شهیده استان لرستان که در دهکده مقاومت برگزار شد، اظهارداشت: امروز شاهد و ناظر قدم‌های ما در این مراسم، شهدا هستند و مورد عنایت شهدا قرار گرفتیم و باید قدر بدانیم و تصمیم بگیریم در این مسیر تاریخی قدم‌های موثری برداریم و بعد جلسه باید تعهد و روز جدیدی را آغاز کنیم.

وی افزود: در کل کشور ۷ هزار شهیده زن در مسیر انقلاب جان خود را تقدیم کردند، این نشان می‌دهد که بانوان تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز هستند و در تاریخ اثرگذاری زیادی دارند و یکی از وظایف ما زنان در طول تاریخ و با تاسی از حضرت زینب(س) روایت‌گری رخدادهای تاریخ‌ساز بوده است.

مسئول امور زنان ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز بیش از گذشته نیاز داریم که راویت‌گری صورت گیرد و اتفاقات و پیامدهایی که برای آینده افتخارآفرین است را به خوبی به نسل جوان منتقل کنیم.

اصلانی عنوان کرد: آنچه از عاشورا به ما رسیده در قالب روایت‌گری و لالایی زنان و مادران برای فرزندان بوده که عین واقعیت بوده است، امروز تاریخ در حال تحریف شدن است و اگر نسل امروز با تاریخ فاصله بگیرد و نداند که در گذشته چه اتفاقی رخ داده، مشکلات زیادی رخ می‌دهد.

وی گفت: اگر نسل جوان با تاریخ فاصله بگیرد، دشمن جایگزین دیگری می‌کند تا ملت را از پا درآورد، سال‌ها پیش رژیم فاسد پهلوی توسط مردم ایران ساقط شد و ما زنان نقش روایت‌گری را به خوبی انجام دهیم و آنچه در انقلاب رخ داده لحظه لحظه آن را بگوئیم و در گفتمان‌ها به آنها توجه شود.

مسئول امور زنان ستادکل نیروهای مسلح افزود: روایت عاشورا در اذهان فراموش نشده لذا ما وظیفه داریم آنچه رخ داده در انقلاب و سبب رشد، تعالی، عزت و سربلندی کشور شده را روایت کنیم چراکه همه دنیا تلاش می‌کند حافظه تاریخی را کمرنگ کنند و آنچه می‌تواند این حافظه را پویا کند، روایت‌گری است.

اصلانی بیان کرد: امروز کتاب‌هایی در این زمینه کم داریم و اگر فرهیختگان به این توجه کنند از امروز تصمیم گرفته شود تا روایت ۴۷۹ شهید استان را مرور و نقل کنند به طوری‌که شهیدان ما چه افتخاراتی آفریدند مانند نسرین افضل که حادثه‌هایی را خلق کرده و یادهایی را زنده نگه داشتند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند گفتمان‌سازی در مسیر شهدا هستیم، گفت: گفتمان‌سازی، روایت‌گری خون شهدا و روایت‌های پیشرفت این کشور و سرزمین بسیار ضروری است و دشمنان تلاش دارند تا این افتخارات و پیشرفت‌ها بازگو نشود.

مسئول امور زنان ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به حوادث غزه یادآورشد: باید روایت مظلومیت زنان غزه باشیم و این همه مظلومیت را در قالب تصویر منتقل کرد که می‌طلبد وظیفه خود را به عنوان راوی تاریخ‌ساز انجام دهیم و اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی را بسازیم باید به این مهم توجه کرد، همچنین دنیا در پیچ تاریخ منتظر تمدن بالنده و سرشار از احساس معنویت است و منتظر تمدن معنویت‌گراست.

اصلانی خاطرنشان کرد: در بهره‌گیری از پیام شهدا عهد می‌بندیم یک لحظه آرام نداشته باشیم تا رسالت زن بودن را انجام دهیم و افتخار می‌کنیم که زن مسلمان هستیم که توانایی تاریخ‌سازی داریم و همه اینها مرهون خون شهداست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از