حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/18 شمسی | 2024/10/09 میلادی
بوفه‌های فاقد مجوز مدارس پلمب می‌شوند
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان:

بوفه‌های فاقد مجوز مدارس پلمب می‌شوند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان، بوفه‌های فاقد مجوز مدارس، پلمب می‌شوند.

امین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: سلامت دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین اهداف ماست از همین رو به صورت مستمر بوفه‌های مدارس و هر بخشی که مرتبط با سلامت دانش‌آموزان است، را رصد می‌کنیم.

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، فعالیت بوفه‌های مدارس هم شروع می‌شود و افرادی که در بوفه مدرسه فعالیت دارند، باید حتماً کارت سلامت و مجوز داشته باشند که مجوز از سوی آموزش و پرورش و کارت سلامت از طرفی بهداشت صادر می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: سال گذشته در بازرسی‌هایی که از بوفه‌های مدارس صورت گرفت، فقط ۲۰ درصد بوفه‌ها مجوز دریافت کردند ولی لازم است که همه بوفه‌ها مجوز داشته باشند، امسال هر بوفه مدرسه که فاقد مجوز باشد، پلمب می‌شود.

جمشیدی بیان کرد: متاسفانه همه بوفه‌های مدارس مجوز ندارند که به همه مدیران اعلام شده تا فردی که قرار است در بوفه فعالیت داشته باشد، برای دریافت مجوز و کارت سلامت اقدام کند تا در بازرسی صورت گرفته، این موارد مد نظر قرار دارد.

وی یادآور شد: در بوفه مدارس اجازه عرضه مواد خوراکی مضر مانند چیپس، پفک، نوشابه، ساندویچ وجود ندارد و فقط می‌توانند خوراکی‌های مفید را عرضه کنند البته عرضه آش هم مانعی ندارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: البته ذائقه دانش‌آموزان هم تغییر پیدا کرده ولی بهتر است که خانواده‌ها لقمه‌های سالم را در منزل برای زنگ تفریح فرزندان خود آماده کنند تا اینگونه سلامت آن‌ها را حفظ شود.

جمشیدی بیان کرد: ۳۰۰ مراقب سلامت در مدارس استان لرستان وجود دارد که به ازای هر ۴۸۰ دانش‌آموز، یک مراقب سلامت فعال بوده و به صورت مستمر این بوفه‌ها را رصد می‌کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از