حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

تجهیز ۱۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی لرستان به سیستم‌آبیاری‌

تجهیز ۱۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی لرستان به سیستم‌آبیاری‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط‌ عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سید عماد شاهرخی اظهار داشت: در سد ایوشان و در راستای شعار سال، اقدام مشترکی با مردم در حال انجام است تا با ارائه سیستم‌های نوین آبیاری، بخشی از اراضی دیم را به آبی تبدیل کنیم.

وی افزود: برای اجرایی شدن این طرح حدود هفتاد ۷۰ درصد مشارکت مردمی و ۳۰ درصد هم بخش دولتی سرمایه‌گذاری کرده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: تبدیل اراضی دیم به آبی سبب افزایش تولید و تاثیرگذار در معیشت مردم خواهد شد و ما در همین راستا در سایر شهرستان چندین پروژه را شروع کرده‌ایم.

وی گفت: ماهمین برنامه را در سایر شهرهای استان جهت توسعه طرح اجرایی شدن سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی دیم داریم و به عنوان نمونه در حاشیه رودخانه سیمره حدود ۴۰۰ هکتار با مشارکت مردم به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

شاهرخی تصریح کرد: در حال حاضر سه پروژه را شروع کرده‌ایم و روند اداری آنها در حال انجام است و در همین راستا جلساتی برگزار کرده‌ایم و در مجموع پیش‌بینی می‌شود حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم استان، امسال با مشارکت مردم به آبی تبدیل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از