حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/20 شمسی | 2024/05/09 میلادی
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد:

ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی در لرستان

ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی در لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ساخت ۱۷ هزار و ۴۹۰ واحد منزل مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است.

بهزاد شاکرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در حال حاضر ساخت ۱۷ هزار و ۴۹۰ واحد منزل مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است که برای دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان، تعدادی از این واحدهای مسکونی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون عملیات ساخت ۳ هزار و ۷۴۳ واحد منزل مسکونی که مختص بخش حمایتی است آغاز شده که پروانه دریافت کرده و فنداسیون هم اجرا شده است که بعد از تکمیل در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: کل متقاضیان ثبت‌نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان ۴۰ هزار و ۴۱۶ نفر هستند و متقاضیان زمین در طرح جوانی جمعیت هم به ۱۶ هزار و ۴۴۳ نفر رسیده است.

شاکرمی بیان کرد: در مجموع بالغ‌بر ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای ساخت منزل مسکونی این تعداد متقاضی نیاز است که ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار برای نهضت ملی مسکن و یک‌هزار هکتار برای متقاضیان زمین در طرح جوانی جمعیت نیاز است که با توجه به شرایط استان، تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت تا زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن تامین شود.

وی یادآورشد: تاکنون یک‌هزار و ۲۲۴ هکتار زمین تامین شده که ۴۱۱ هکتار زیر بار ساخت زمین رفته و مابقی هم اقدامات لازم در حال انجام است که بعد از عملیات‌های لازم، ساخت مسکن در آنجا انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از الحاق ۲ هزار و ۸۸۸ هکتار زمین در این راستا خبر داد و افزود: با توجه به مشکل زمین برای ساخت منزل مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن نیز این برنامه در دست اجراست.

شاکرمی خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌شود تا اقدامات لازم در حوزه ساخت مسکن تسریع یابد تا واحدهایی که در دست ساخت هستند تکمیل و افتتاح شود.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از