حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

اما و اگرهای تقاطع غیرهم‌سطح امام‌رضا در خرم‌آباد

اما و اگرهای تقاطع غیرهم‌سطح امام‌رضا در خرم‌آباد

پروژه تقاطع غیرهم سطح امام رضا(ع) در خرم‌آباد پس از سه ماه کلنگ‌زنی با اما و اگرهایی مواجه شد و در نهایت طی همین روزها اجرای آن از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، پروژه تقاطع غیرهم سطح امام رضا(ع) در خرم‌آباد ۲۶ فروردین ماه امسال با حضور استاندار وقت و جمعی از مسئولان استان کلنگ‌زنی شد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرای آن را به عهده گرفت و بنا بود ظرف مدت ۲۴ ماه به اتمام برسد.

پروژه مذکور که اولین تقاطع سه سطحی خرم‌آباد محسوب می‌شود، سطح اول آن بلوار ۶۰ متری به سمت بلوار امام رضا(ع) و دو سطح بالعکس یعنی به سمت ۶۰ متری و خروجی شهر را شامل می‌شود. اما طی روزهای گذشته برخی خبرها حاکی از این بود که این پروژه بزرگ تعطیل شده و فعلاََ خبری از اجرای آن نیست.

با توجه به اهمیت اجرای این پروژه زیرساختی و شهری در خرم‌آباد، اجرای آن به عنوان یک مطالبه مردمی مورد تاکید قرار گرفت و اکنون خبرها حاکی از این است که پروژه تقاطع غیر هم سطح امام رضا(ع) فردا رسماً توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) شروع می‌شود.

برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیر هم‌سطح امام رضا(ع) گفتگویی داشتیم با حمیدرضا صفریان عضو شورای شهر خرم‌آباد که بدین شرح آمده است؛

حمیدرضا صفریان عضو شورای شهر خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با ساخت تقاطع غیرهم سطح امام رضا (ع) اظهارداشت: پروژه تقاطع غیرهم سطح امام رضا(ع) سه ماه پیش کلنگ‌زنی شد و بنا بود توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار و شهرداری به عنوان کارفرما انجام گیرد و بنا بود ۵۰ درصد از اعتبار این پروژه را استانداری و دولت و ۵۰ درصد دیگر را شهرداری پرداخت کند.

وی افزود: برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان تجهیزات شهری را دیر از سر راه برداشتند، از طرفی بخش مدیریت شهری از جمله برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری کارشکنی کردند و مایل نبودند که پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شود.

 

تعطیلی ۱۰ روزه پروژه تقاطع امام رضا(ع)

عضو شورای شهر خرم‌آباد به تعطیلی پروژه تقاطع غیرهم سطح امام رضا(ع) طی ۱۰ روز گذشته اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ روز گذشته رایزنی و پیگیری‌های زیادی انجام دادم تا این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام گیرد و به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: در این رابطه روز گذشته با شهردار خرم‌آباد جلسه‌ای برگزار شد و چون مطالبه بنده و یک مطالبه مردمی است بنا شد پروژه توسط قرارگاه ادامه یابد و فردا رسماً شروع به کار کنند چون موضوع ابلاغ و جلسه‌ای نیز با معاون عمرانی استانداری لرستان برگزار شده است.

صفریان گفت: متاسفانه شیطنت یک سری افراد سبب شد تا کار به کندی پیش رود و در یک برهه ۱۰ روز کار تعطیل شد، بنده نیز چون منافع عمومی مردم برایم در اولویت قرار دارد پیگیر شدم تا این پروژه هرچه سریعتر توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرایی شود.

داریوش بارانی بیرانوند شهردار خرم‌آباد نیز امروز در گفتگو با رسانه‌ها اظهارداشت: کارشکنی از سوی برخی اعضای شورای شهر خرم‌آباد برای اجرای تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) کوی مسکن مهر به هیچ عنوان صحت ندارد بلکه موضوع اختلاف درخصوص مباحث فنی، حقوقی و مالی بر سر دو سطحی (داشتن یک روگذر) یا سه‌ سطحی( داشتن ۲ روگذر) بودن تقاطع مطرح است.

وی با بیان اینکه اجرای دو سطحی تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) جوابگوی حجم ترافیک منطقه است افزود: درخصوص مبحث حقوقی طرح نیز ارتفاع بالای پروژه در صورت اجرای سه سطحی توسط برخی نهادها مطرح است ضمن اینکه در صورت اجرای دو سطحی، صرفه جویی مالی بیشتری صورت خواهد گرفت.

 

اجرای پروژه نیازمند ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار

وی عنوان کرد: اجرای سه سطحی پروژه حدود ۲ هزار میلیارد ریال و اجرای ۲ سطحی آن حداقل یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شهردار خرم‌آباد با تاکید بر اینکه اجرای ۲ سطحی پروژه جوابگوی مسائل فنی و ترافیکی مسیر خواهد بود گفت: هیچ‌گونه تصمیمی مبنی‌ بر تعطیلی پروژه تقاطع غیر همسطح کوی امام رضا(ع) و قطع همکاری شهرداری خرم‌آباد با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار اتخاذ نشده است.

بارانی بیرانوند با اشاره به اینکه موضوع اجرای ۲ سطحی یا سه سطحی بودن پروژه ظرف روزهای آتی تعیین تکلیف خواهد شد افزود: حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) برای استان یک فرصت مدیریت شهری است که نمونه‌های موفقی از همکاری با این قرارگاه همچون تقاطع شهدای جاویدالاثر الگویی در کسب رضایتمندی مردم بوده است.

آنچه مسلم است پروژه تقاطع غیرهم سطح کوی امام رضا(ع) طی روزهای اخیر با اما و اگرهایی مواجه بود و بسیاری از مردم بیم آن را داشتند که این پروژه مهم شهری کاملاً تعطیل و به سرانجامی نرسد اما اکنون که بناست اجرا شود امیدواریم قرارگاه خاتم(ص) این پروژه را مانند پل شهدای جاویدالاثر خرم‌آباد با قوت دنبال کند و در اختیار مردم قرار دهد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از