حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور:

توانمندسازی مددجویان، هدف کمیته امداد است

توانمندسازی مددجویان، هدف کمیته امداد است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: توانمندسازی و ایجاد کسب و کار برای مددجویان، هدف کمیته امداد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حبیب‌الله آسوده در مراسم تجلیل موسسات خیریه و نیکوکاران که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهارداشت: جامعه پویا، جامعه‌ای مردم‌پایه است و جامعه‌ای که کنشگری اجتماعی آن مبتنی بر مشارکت مردم در آبادانی کشور باشد، آن جامعه همیشه پویا و نوآور خواهد بود.

وی افزود: دولت‌ها بنا به چارچوب‌هایی که دارند اقداماتی انجام می‌دهند که این همان تکلیف نسبت به مردم است ولی جایی که حضور مردم را اثربخش‌تر می‌کند، حضور و نقش‌آفرینی مردم برای جامعه خودش بوده که این احسان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور تصریح کرد: امروز دوازدهمین مراسم تقدیر از موسسات خیریه و نیکوکاران در استان لرستان برگزار شده که دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم، اولین هدفی که برای خودمان ترسیم کردیم، وظیفه قدرشناسی است و دوم اینکه باید کارآفرینان را حمایت کنیم و فرزندان این سرزمین را کمک کنیم و این هدف اول ما در کمیته امداد است.

آسوده تصریح کرد: در کمیته امداد دو گروه همیار ما هستند، یک گروه راهبران خیر و احسان هستند که شامل نهادهای شکل گرفته از بطن مردم و گروه دوم کارآفرینان هستند، کسانی که کسب و کاری ایجاد کردند و مردمی را بر سر سفره عزت و کسب و کار آوردند.

وی گفت: رسالت کمیته امداد، کمک کردن به گروه‌هاست در کنار خدماتی که خودش به بخشی از جامعه می‌دهد لذا باید عهد ببندیم که در این دیار کسی به خاطر فقر از تحصیل بازنماند چون جامعه آینده ما به این نوجوانان بستگی دارد و دانش‌آموز امروز را عالم و دانشمند پرورش دهیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور عنوان کرد: از دیگر مواردی که باید مد نظر قرار گیرد، فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان و همچنین ایجاد مسکن برای مددجویان بوده که لازم است به عنوان سایر اولویت‌ها در دستور کار باشد.

آسوده افزود: هدف اصلی کمیته امداد، توانمندسازی و ایجاد کسب و کار باشد به طوری که باید فقر بین نسلی را توسط گروه‌ها قطع کنیم و گروه‌های مردمی کمک کنند در راستای کاهش آسیب اجتماعی تا بتوانیم سنت‌های خوب گذشته را احیا کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از