حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون استاندار لرستان خبرداد:

افزایش تولید شیلات لرستان با افتتاح پروژه‌های آبزی‌پروری

افزایش تولید شیلات لرستان با افتتاح پروژه‌های آبزی‌پروری

معاون استاندار لرستان گفت: واحدهای تولید ۵۰۰ تنی شیلات درب گنبد، رنگین بال پلدختر، ۲ هزار تنی چم‌چیت دورود و واحد سپیددشت در دست تکمیل و بهره‌برداری است که با افتتاح آنها تولیدات شیلات استان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سیروس ابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم تولید مرغ در استان لرستان ۷۰ هزار تن بود اما اکنون به ۹۰ هزار تن رسیده است.

وی مرغ مصرفی استان را ۵۰ هزار تن دانست و افزود: علاوه بر نیاز لرستان بخشی از نیاز مرغ استان‌های همجوار نیز تامین می‌شود.

معاون استاندار لرستان با اشاره به مشکلات تولید و عرضه مرغ در سطح کشور پس از هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد: در زمان این مشکلات، بانک کشاورزی لرستان به صورت سه شیفت فعال و نیازهای تسهیلاتی مرغداری‌های استان را برطرف کرد و با این کار فعالیت مرغداری‌ها متوقف نشد و حتی در آن شرایط بخشی از نیاز استان‌های همجوار نیز تامین شد.

وی تعداد مرغداری‌های لرستان را بیش از ۶۰۰ واحد مرغداری برشمرد و گفت: در شرایطی که در زمان هدفمندسازی یارانه‌ها، معاندان صنعت مرغ را ورشکسته می‌دیدند اما با اقداماتی که انجام گرفت و حمایت‌های لازم نه تنها این واحدهای تولیدی ورشکسته نشدند بلکه به عنوان واحدهای سرپا و با سوددهی مناسب در حال تولیداند.

ابراهیمی میزان تولید مرغ در لرستان را در چهار روز پایانی سال گذشته، ۲ هزار و ۵۰۰ تن برشمرد و تصریح کرد: قبل از شروع دولت سیزدهم تولید تخم مرغ نیر در استان لرستان ۸ هزار تن در روز بود که اکنون به ۱۷ هزار تن در روز رسیده است.

وی یکی از برنامه‌های اقتصادی لرستان را تحولات بزرگ تولیدات شیلات دانست و اظهارداشت: در این بخش نیز اقدامات گسترده‌ای انجام گرفته است به‌طوری که تولید محصولات آبزی در لرستان از ۲۸ هزار تن به ۳۵ هزار تن رسیده است.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه بناست تا پایان دولت سیزدهم تولیدات شیلات لرستان به دو برابر افزایش یابد افزود: واحدهای تولید ۵۰۰ تنی شیلات درب گنبد، رنگین بال پلدختر، ۲ هزار تنی چم‌چیت دورود و واحد سپیددشت در دست تکمیل و بهره‌برداری است که با افتتاح آنها تولیدات شیلات استان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از