حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/08 شمسی | 2024/04/27 میلادی
معاون میراث فرهنگی لرستان مطرح کرد:

لزوم ثبت‌جهانی روستای «بیشه» برای توسعه گردشگری‌

لزوم ثبت‌جهانی روستای «بیشه» برای توسعه گردشگری‌

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ثبت‌جهانی روستای «بیشه» استان لرستان توسعه گردشگری پایدار را رقم می‌زند.

حجت‌الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: روستاها به دلیل دارا بودن شرایط لازم در راستای جذب گردشگر، فرصتی مناسبت برای توسعه گردشگری پایدار دارند که در استان لرستان نیز به دلیل شرایط آب و هوایی و جاذبه‌هایی موجود، روستاهایی وجود دارد که مقصد گردشگری شناخته شده‌اند.

وی افزود: یکی از روستاهای استان لرستان که از مدت‌ها قبل شرایط لازم را برای ثبت‌جهانی دارا بود، روستای بیشه خرم‌آباد است که از بین بیش از ۲۰۰ روستا، تنها هشت روستا با تشکیل پرونده برای ثبت‌جهانی معرفی شدند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: در همین راستا کمیته راهبردی توسعه روستای بیشه تشکیل شده تا با همکاری دستگاه‌های مرتبط، مشکلات روستا برطرف گردد و در واقع زیرساخت‌های لازم از جمله راه برطرف شود.

عباسیان بیان کرد: برای معرفی بیشتر این روستا به گردشگران داخلی و خارجی نیز قرار است که کتیبه‌ای نوشته شود و این اثر به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم معرفی گردد، البته ثبت‌جهانی روستای بیشه نقش مهمی در توسعه گردشگری پایدار دارد.

وی با اشاره به اینکه جاذبه‌های لرستان هرساله جزء پُربازدترین جاذبه‌های کشوراند، گفت: قلعه فلک‌الافلاک به عنوان پنجمین اثر تاریخی که بازدیدکنندگان بسیار زیادی داشته، در کشور شناخته شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان یادآورشد: تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار نفر از جاذبه‌های مختلف تاریخی و طبیعی استان بازدید کرده‌اند که بیشترین بازدید مربوط به قلعه فلک‌الافلاک است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از