حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد:

حاج‌عمران اوج رشادت رزمندگان لرستانی را نشان داد

حاج‌عمران اوج رشادت رزمندگان لرستانی را نشان داد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: حاج‌عمران اوج رشادت رزمندگان لرستانی را در دوران دفاع مقدس نشان داد و در این عملیات از ۳۰۰ شهید لرستانی، ۱۰۳ نفر از بروجرد آسمانی شدند.

احمد حسنوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: بعد از اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، امام امت با زبان مردم شعار نه شرقی نه غربی را به طور رسمی اعلام نمود و این مهم‌ترین دلیلی بود که دشمنان بلوک شرق و غرب آمدند تا علیه ایران متحد شده و تلاش کردند تا این انقلاب را که با خون شهدا به پیروزی رسیده بود را زمین‌گیر کنند.

وی افزود: از جمله برنامه‌ریزی‌هایی که دشمن انجام داد این بود که با کمک یک انسان وحشی به نام صدام، جنگ تحمیلی را برای کشور ما به وجود آوردند که در این ایام مردم خاطرات تلخ و شیرین زیادی را تجربه کردند اما امام امت که یک امام جامعه‌ساز و رهبر مردم بود توانست هشت سال دفاع مقدس را به گونه‌ای تربیت کند که هشت سال دفاع مقدس به دانشگاه دفاع مقدس تبدیل شود و در این دانشگاه زنان و مردان غیور و آزاده‌ای را توانست تربیت نماید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: در این هشت سال در مقاطعی لحظات سرنوشت سازی را مردم تجربه کردند و یکی عملیات کربلای ۵ و منطقه شلمچه بود که ما به ازای هر متر، چهار شهید را تقدیم کردیم و یکی هم آزادسازی فاو بود که با فرماندهی سردار مرتصی قربانی توسط لشکر ۲۵ کربلا که توانست فرماندهان ارتش دنیا را به تعظیم وادار نماید.

حسنوند بیان کرد: اما یکی از مقاطع مهم در دفاع مقدس عملیات حاج عمران بود که دشمن در هشت سال دفاع مقدس، علیرغم پشتیبانی فنی، تجهیزاتی و طرح‌ریزی که هم‌پیمانان او انجام دادند ولی نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشند لذا از سمت شمال غرب آمدند و دنبال این بودند تا از سمت حاج عمران بتوانند ارومیه را جدا کنند و به شکلی تفرقه و ناامیدی را در کشور ایجاد کنند.

وی یادآورشد: در اینجا با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه حاج عمران، قرار بود رزمندگانی بروند که آشنایی به مناطق کوهستانی داشته باشند و دشمن از تجهیزات قوی برخوردار بود و در اینجا از رزمندگان لرستانی استفاده شد که هفت گردان از شهرهای مختلف آمدند که یکی از گردان‌ها، گردان ثارالله بروجرد بود که توانستند با جانفشانی و با فداکاری در این منطقه به ارتفاعات دست یابند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با اشاره به اینکه در عملیات حاج عمران ۳۰۰ شهید لرستانی تقدیم شده است، گفت: شهرستان بروجرد در این عملیات ۱۰۳ شهید را تقدیم نمودند و امروز عملیات حاج عمران به عنوان یک برگ زرین درخشان برای فداکاری، رشادت و بیعت مردم لرستان با امام امت در کارنامه انقلاب اسلامی ثبت شده و آنچنان رشادت غیورمردان لرستانی زبانزد است که رهبری در این راستا فرمودند رزم لُرها بیش از اینکه شنیدنی باشد، دیدنی است و این وصف ستودنی از نطر رشادت را در کمتر قومی می‌بینیم و این افتخار متعلق به مردم لرستان است.

حسنوند خاطرنشان کرد: امسال در گرامیداشت سالروز عملیات حاج عمران از شهرستان بروجرد بیش از ۱۰۰ رزمنده و خانواده شهدا به این منطقه عملیاتی اعزام شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از