حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

خادمی برای کوچک‌ترین شهيد کربلا

خادمی برای کوچک‌ترین شهيد کربلا

این روزها خادمی برای کوچک‌ترین شهید کربلا حال و هوای خاصی دارد و بانوانی خالصانه و با ارادت، لباس شیرخوارگان حسینی را می‌دوزند و افتخار می‌کنند که خادم فرزند امام حسین علیه‌السلام هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، این روزها شهر تب و تاب خاصی دارد، صدای نوحه و روضه از هر جای این شهر شنیده می‌شود، بیرق‌های عزا برافراشته شده و همه ارادتمندان امام حسین(ع) با محرمی دیگر سیاه‌پوش شده و به عزاداری می‌پردازند.


شور حسینی که این روزها در وجود همه عاشقان امام حسین(ع) دیده می‌شود نتیجه خون سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یارانش است که در واقعه کربلا جان خود را در راه دین و اسلام تقدیم کردند و در طول این سال‌ها نه تنها ذره‌ای از ارادت به امام حسین(ع) کاسته نشده بلکه هر روز وسعت این ارادت در بین عاشقان حسینی در دنیا بیشتر می‌شود.


در میان شهدای کربلا، حضرت علی‌اصغر(ع) طفل ۶ ماهه‌ای بود که به عنوان کوچک‌ترین سرباز در این مسیر جان خود را تقدیم کرد، طفلی که بی‌تاب آب بود و تنها جرعه‌ای آب کافی بود تا تشنگی‌اش برطرف شود اما دشمنان آب را دریغ کردند و هیچگاه فراموش نمی‌شود همان لحظه‌ای که قنداقه‌ات بر روی دستان پدر بالا رفت و با تیری از سوی ظالمان، به یکباره غرق در خون شد.


اینگونه بود که در صحرای کربلا، غنچه‌ای نشکفته پرپر شد و حالا مادری مانده بود که بی‌تاب فرزند شده است و امروز بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال مادران زیادی در سراسر این جهان در روز شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) با مادر کوچک‌ترین شهید دشت کربلا همنوا می‌شوند و مراسم شیرخوارگان حسینی را برگزار می‌کنند.


اما اینجا روایت خادمانی است که خادمی کوچک‌ترین شهید کربلا را افتخار می‌دانند، خادمانی که از چند روز قبل از رسیدن مراسم شیرخوارگان حسینی، لباس‌های سقایی و ویژه این مراسم را با نیت‌های خاصی می‌دوزند، دست‌هایی که افتخارش این است که خادم فرزند امام حسین(ع) است و از باب‌الحوائج، حاجت خود را طلب می‌کنند.


در میان بازار قدیمی بروجرد و با گذر از چندین مغازه، به خیاط خانه‌ای می‌رسیم که صدای نوحه‌اش از دور گواه بر این است که اینجا محلی برای خادمی اهل بیت(ع) است، کمی جلوتر که می‌رویم چندین نفر در یک کارگاه مشغول دوختن لباس‌های نوزادان برای برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی هستند و صدای مداحی هم حال و هوای این محیط را در ایام محرم خاص کرده است.

خادمی برای کوچک‌ترین شهيد کربلا

خادمی کوچک‌ترین شهید کربلا، افتخار است

 


اشرف جهانگیری یکی از بانوان بروجردی است که در کارگاه خیاطی مشغول دوختن لباس‌های نوزادان مراسم شیرخوارگان است که در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار‌ داشت: بزرگ‌ترین آرزویم همیشه این بوده که بتوانم برای امام حسین(ع) و فرزندان امام کار کنم و خدمت نمایم که امسال به این آرزویم رسیدم.


وی افزود: چند ساله که در این خیاطی مشغول به کار هستم ولی فکر نمی‌کردم روزی این افتخار نصیبم شود که خادم فرزند امام حسین(ع) باشم و در این ایام محرم لباس‌هایی ویژه مراسم شیرخوارگان را در کنار سایر همکاران بدوزم.


خیاط لباس‌های شیرخوارگان حسینی تصریح کرد: کار کردن و خیاطی برای تهیه این لباس‌های کوچک متبرک با کار خیاطی در طول سال بسیار متفاوت است، هر لباسی را که دست می‌گیرم تا بدوزم، با نیت و اخلاص انجام می‌دهم و از کوچک‌ترین شهید کربلا می‌خواهم هر کسی این لباس را دست می‌گیرد و یا بر تَن نوزادش می‌پوشد، حاجت‌روا شود.


جهانگیری بیان کرد: ساعت‌ها کار کردن و دوختن این لباس‌ها خستگی ندارد، گاهی چندین ساعت پای چرخ نشسته‌ایم و چندین دست لباس شیرخوارگان تهیه می‌کنیم ولی اصلاً خستگی معنایی ندارد و همیشه سعی می‌کنم در بین کار صلوات بگویم و طنین یا حسین(ع) و یا حضرت علی‌اصغر(ع) بر زبانم باشد تا خودشان کمک کنند تا این لباس‌ها به بهترین شکل دوخته شود.


وی با اشاره به اینکه همه اهل‌بیت(ع) توجه ویژه‌ای به ارادتمندان و خادمان دارند، گفت: هیچ کار خیری و خدمتی که برای اهل بیت(ع) باشد بدون جواب و مُزد نمی‌ماند و از حضرت علی‌اصغر(ع) می‌خواهم که همه نوزادان و کودکان را از همان دوران کودکی در مسیر اهل‌بیت(ع) قرار دهد و به راه راست هدایت نماید تا همین نوزادان، سربازان راه ایشان باشند.

خادمی برای کوچک‌ترین شهيد کربلا

دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حال و هوای دیگری دارد


کبری مرادی یکی دیگر از خیاط‌هایی که مشغول دوخت لباس‌های شیرخوارگان است، افزود: اینکه در بین این همه خیاط، دوخت چنین لباس‌هایی نصیب ما شده به نظرم یک افتخار است و هر لباسی را که دست می‌گیرم، مشتاق‌تر می‌دوزم و به سراغ بعدی می‌روم و چندین روز است که روزانه صدها دست لباس می‌دوزیم و برای مراسم روز جمعه این لباس‌ها را آماده می‌کنیم.


وی یادآور شد: صبح‌ها قبل از اینکه کارم را شروع کنم یک زیارت عاشورا می‌خوانم و از خودشان مدد می‌گیرم تا کمک کنند و این لباس‌ها را بدوزیم و از دست‌های کوچک حضرت علی‌اصغر(ع) که گره‌های زیادی را باز می‌کند می‌خواهم که سلامتی و عاقبت بخیری نصیب همه شود.


مرادی بیان کرد: از وارد کردن پارچه‌ها گرفته تا بُرش زدن، دوختن، بسته‌بندی لباس‌ها، می‌بینم که هر کسی دست به این لباس‌ها می‌زند صلوات زمزمه می‌کند و در دلش حوائجی دارد و کم نیستند افرادی که از حضرت علی‌اصغر(ع) حاجت گرفته‌اند.


وی خاطرنشان کرد: در این خیاطی بیش از ۴ هزار دست لباس برای نوزادان همایش شیرخوارگان حسینی در بروجرد دوخته شده که قرار است طی مراسمی بسته‌بندی شوند و در روز جمعه بین مادرانی که در مراسم حضور پیدا می‌کنند، اهدا شود.


لازم به ذکر است که روز جمعه ششم ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در بیش از ۱۵۰ نقطه استان با حضور مادران و شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.


انتهای خبر/

خادمی برای کوچک‌ترین شهيد کربلا
خادمی برای کوچک‌ترین شهيد کربلا
خادمی برای کوچک‌ترین شهيد کربلا
خادمی برای کوچک‌ترین شهيد کربلا

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از