حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

حضرت زینب(س) پرچمدار جهادتبیین و روشنگری است

حضرت زینب(س) پرچمدار جهادتبیین و روشنگری است

کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت زینب(س) پرچمدار جهادتبیین و روشنگری بوده و در راستای نهضت جهادتبیین، بهترین الگوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی سهرابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س) اظهارداشت: نقش حضرت زینب کبری(س) در کربلا یک نقش بسیار پررنگ بود و همه ما بانوی بزرگ کربلا را به عنوان یک محور می‌شناسیم و آنچه از زندگی و تبلور شخصیت ایشان شنیده‌ایم، همگی مربوط به حادثه کربلا است.

وی همراهی زینب کبری(س) را با امام، از سر معرفت به امام و ولایتمداری برشمرد و افزود: این بانوی بزرگوار کسی بود که نسبت به امام زمان خود آگاهی و بصیرت داشت و در واقع صاحب معرف بود و این همراهی حضرت زینب کبری(س) با امام حسین(ع) فقط مربوط به رابطه خواهری و برادری آن‌ها نبود بلکه ورود حضرت زینب(س) به این واقعه کربلا از سر ولایتمداری است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به نقش حضرت زینب کبری(س) در مدیریت جهادی و ایثارگرانه در عرصه سیاست، گفت: بانوی بزرگ کربلا بسیاری از امور اجتماعی را در حادثه کربلا مدیریت نمود و نشان داد که یک بانو چگونه می‌تواند در عرصه سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرین باشد که باتوجه به شخصیت برجسته‌ای که داشتند موفق شدند مدیریت خوبی داشته باشند.

سهرابی بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) در واقعه کربلا یک پناه برای فرزندان، زنان و اُسرایی بود که داغ‌های زیادی را دیده بودند و نقش خود را به خوبی در این زمینه ایفا نمود.

وی حضرت زینب(س) را قهرمان و پرچمدار روشنگری و جهادتبیین برشمرد و گفت: جهادتبیین یکی از اقدامات و رسالت‌های مهم بانوی دشت کربلا بود که در خطبه‌های ایشان در کوفه و شام را مشاهده کردیم و در این دو مکان حساس توانستند نقش روشنگری و تبیینی خود را ایفا نمایند.

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: حضرت زینب کبری(س) در موضع اقتدار و عزت و همچنین با صلابت و شجاعت خطبه‌هایی را فرمودند که بعد از این خطبه‌ها بود که مردم گریه کردند و متوجه واقعیت شدند چرا که تا قبل از سخنان زینب کبری(س)، دشمن همه ماجرا را وارونه برای مردم بیان کرده بود و مردم متوجه شدند که امام خود را یاری نکردند و با این خطبه‌ها، در دهن یزید زد که این اقدام حضرت زینب کبری(س) مانند خطبه حضرت زهرا(س) بود که تحول ایجاد کرد.

سهرابی یادآور شد: جمله کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود، یک واقعیت است که اگر بانوی بزرگ در کربلا نبود، همه مسائل در کربلا باقی می‌ماند اما حضرت زینب(س) پیام امام حسین علیه‌السلام را به خوبی به همه دنیا و مردم رساند و توانست روشنگری در همه مسائل داشته باشد و اگر امروز نام سیدالشهدا(ع)در دنیا پیچیده، به دلیل روشنگری و جهادتبیین زینب کبری(س) بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از