حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
رئیس اتحادیه مرغداران میهن:

خرید تضمینی تخم‌مرغ به ۵ هزارتن رسید

خرید تضمینی تخم‌مرغ به ۵ هزارتن رسید

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای مرداد ۵ هزار تن تخم‌مرغ با نرخ ۵۵ هزار تومان از مرغداران خرید تضمینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حمیدرضا کاشانی اظهار داشت: بنابر آمار از ابتدای مرداد تاکنون پنج هزار تن تخم‌مرغ با نرخ ۵۵ هزار تومان در راستای تنظیم بازار از مرغداران خریداری‌شده است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی تخم‌مرغ تا پایان مرداد به هفت هزار تن برسد، البته در صورت نیاز هفته نخست شهریورماه هم خرید خواهیم داشت.

کاشانی نرخ کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری را ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت منطقی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مصرف‌کننده ۶۷ هزار تومان است، اما با متعادل شدن بازار، قیمت هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده به ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان رسیده است.

او با بیان اینکه ماهانه ۱۲ تا ۱۳ هزار تن تخم‌مرغ به بازارهای هدف صادر می‌شود، گفت: برآوردها حاکی از آن است که صادرات تخم‌مرغ تا پایان مرداد به ۶۰ هزار تن برسد. گفتنی است که تاکنون ۵۸ هزار تن تخم‌مرغ به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار امسال صادرات تخم‌مرغ مشابه سال قبل بوده و کماکان انتظار می‌رود که صادرات تخم‌مرغ تا پایان سال سه درصد افزایش یابد.

انتهای خبر/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از