حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان خبرداد:

دوره آموزشی «مهارت‌های رسانه‌ای در جهادتبیین» برگزار می‌شود

دوره آموزشی «مهارت‌های رسانه‌ای در جهادتبیین» برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: دوره آموزشی «مهارت‌های رسانه‌ای در جهادتبیین» در استان لرستان برگزار می‌شود.

محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای، اظهارداشت: در شرایط کنونی همه افراد به‌ویژه کارکنان بخش دولتی و خصوصی باید سطح مهارت سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند تا بتوانند ضمن مقابله با جریان تحریف دشمن، توان و تخصص خود را بالا ببرند و در محیط‌های اجتماعی نقش بهتری ایفا کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری طی دو سال اخیر بار‌ها در جلسات متعدد با نخبگان، با تأکید فراوان به موضوع «جهاد تبیین» مسئولان، اهالی رسانه و همه مردم را حکم جهاد داده‌اند و این یک حجت است که باید در این زمینه تمام تلاش و توان خود را به کار بگیریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تصریح کرد: در این راستا در نظر داریم دوره آموزشی«مهارت‌های رسانه‌ای در جهاد تبیین» را به صورت تک درس و کارگاه‌های حضوری گفتگو محور با محوریت آموزش سواد و تربیت رسانه‌ای، جریان‌شناسی رسانه‌ای، جنگ روایت‌ها و چرایی و چگونگی جهاد تبیین در خرم‌آباد اجرا کنیم.

جعفری بیان کرد: هدف از اجرای این دوره، تربیت نیرو‌های ماهر و کارآمد برای به کارگیری مهارت سواد رسانه‌ای در راستای اجرای جهادتبیین توسط افراد مختلف جامعه است.

وی عنوان کرد: دوره آموزشی کوتاه مدت «مهارت‌های رسانه‌ای در جهادتبیین» پس از نیازسنجی و تأیید کمیته اجرایی آموزش دوره‌های کوتاه مدت این دانشگاه جهت درخواست مجوز رسمی در «سامانه ساتب» بارگذاری شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: در هشتاد و نهمین کمیته تخصصی کارگروه دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی، نسبت به صدور مجوز قطعی اجرای دوره‌های درخواستی این دانشگاه موافقت شده است.

جعفری اظهارداشت: این دوره با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری افلاک پیام پارسیان، دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان و مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان همراه با اعطاء گواهینامه معتبر دو زبانه و قابل ترجمه نیمه اول دی ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: سوادرسانه‌ای در دنیای امروز مخاطبانی هوشمند و فعال را تربیت می‌کند نه صرفاً کسی که فقط به صورت ساده و خام از پیام‌های رسانه‌ای استفاده می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: یک فرد با سوادرسانه‌ای تحلیل، تصمیم‌گیری و درک درستی نسبت به انبوه اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی پیدا می‌کند لذا ارتقاء آگاهی و سواد رسانه‌ای افراد از مهم‌ترین مسائل جامعه امروز است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از