حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/08 شمسی | 2024/04/27 میلادی
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان:

ماه رمضان بهار انس با قرآن است

ماه رمضان بهار انس با قرآن است

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه رمضان ماه قرآن است، گفت: خداوند متعال در این ماه قطعاً فیض و بهره بیشتری را در قرائت قرآن برای مؤمنان معین و مشخص فرموده است.

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، با اشاره به اینکه فضیلت‌های بسیاری در رابطه با ماه مبارک رمضان از لسان ائمه‌اطهار به ویژه نبی مکرم اسلام(ص) بیان شده است، اظهارداشت: پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه می‌فرماید ماهی به شما روی آورده که رحمت، برکت و بخشش گناهان را برای مؤمنان به همراه دارد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان روزه داری عبادت اصلی است اما حضرت حق ماه رمضان را با قرآن معرفی می‌کند و خداوند متعال این ماه را با قرآن کریم عجین، مأنوس و همراه کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه رمضان ماه قرآن است، تصریح کرد: خداوند متعال در این ماه قطعاً فیض و بهره بیشتری را در قرائت قرآن برای مؤمنان معین و مشخص فرموده است، قرائت یک آیه در ماه رمضان ثواب یک ختم قرآن را دارد و این فرصت مناسبی است که مؤمنان قبل از افطار و سحر از قرائت قرآن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مؤیدی بیان کرد: حضرت رسول(ص) فرمود که برترین اعمال در ماه مبارک رمضان اجتناب از محرمات الهی و گناهان است بنابراین ما در این ماه باید با ریاضت و تمرین خود را در مقابله با هوای نفس قرار دهیم و این مبارزه می‌تواند بعد از ماه رمضان نیز به ما کمک کند که با دوری از گناه یک زندگی مؤمنانه داشته باشیم.

وی با اشاره به شب‌های قدر، عنوان کرد: خداوند در رابطه با شب‌های قدر می فرماید یک شب برتر از هزار ماه است و اگر کسی بتواند از این شب‌ها استفاده کند عمر خود را به سعادت و عاقبت به خیری از جانب خداوند متعال تضمین می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: خوب است که ما در این ماه مبارک همچنان که خودمان به رحمت الهی امیدوار هستیم بتوانیم نسبت به امیدواری مساکین و محرومان هم التفات داشته باشیم و از رزق و روزی که حضرت حق به ما عنایت کرده مساکین را بهره‌مند کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از