حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان:

سرمایه‌گذاری از محل موقوفات در لرستان افزایش می‌یابد

سرمایه‌گذاری از محل موقوفات در لرستان افزایش می‌یابد

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: سرمایه‌گذاری از محل درآمد موقوفات در لرستان افزایش می‌یابد چرا که این کار منجر به ایجاد درآمد پایدار و اشتغال می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه این است که از محل درآمد موقوفات، سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گیرد تا علاوه بر اینکه منجر به ایجاد اشتغال می‌شود، درآمدزایی پایدار هم برای موقوفات داشته باشد.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری در بخش‌های شیلات، زراعت، صنعت، کشاورزی، دامداری و تولید برق صورت می‌گیرد که در استان لرستان تاکنون چندین پروژه در حوزه تولید برق و دامداری انجام شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها، نیروگاه برق خورشیدی در ازنا بود که افتتاح شد و علاوه بر این پروژه، ۱۵ نیروگاه برق خورشیدی پنج کیلوواتی در استان ایجاد شده که از محل موقوفات بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس‌زاده عنوان کرد: از دیگر پروژه‌هایی که در این راستا سرمایه‌گذاری شده، در حوزه دامداری بوده که یک گاوداری ۱۰۰ راسی افتتاح شده است و به دنبال این هستیم تا سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۰ وقف جدید در استان ثبت شده است، گفت: با ثبت این تعداد موقوفه، تعداد موقوفات استان به بیش از ۳ هزار وقف رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ وقف مسجد و حسینیه بوده و تعدادی هم موقوفات انتفاعی بوده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: بیشتر موقوفاتی که امسال ثبت شده، مسجد در روستاها بوده و چند وقف هم انتفاعی است که طبق نیت واقفین این وقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از سنت‌ها و کارهای خیر و خداپسندانه، وقف است که همه باید تلاش کنند تا فرهنگ وقف بیشتر در جامعه ترویج یابد چرا که توجه به این مهم می‌تواند در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، اشتغال و سایر بخش‌ها اثرگذار باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از