حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

شناورهای ما با فناوری روز دنیا ساخته می‌شوند

شناورهای ما با فناوری روز دنیا ساخته می‌شوند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین الحاق ناوهای شهید حسن باقری و شهید صیاد شیرازی به نیروی دریایی سپاه، گفت: شناورهای ارزشمند ما با فناوری روز دنیا در ایران عزیز طراحی، ساخته و به‌کارگیری می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در آئین الحاق ناوهای شهید حسن باقری و شهید صیاد شیرازی به نیروی دریایی سپاه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهارداشت: حقیقتاً هنگامی‌که به اولین شناورها در دوران دفاع مقدس نگاه می‌کنیم که رزمندگان ما با دست‌خالی با چه شناوری می‌بایستی در خلیج‌فارس حضور پیدا می‌کردند و با دشمنان درگیر می‌شدند، این جوانان ملت عزیز صنعتگران دانشمندان بی‌ادعا و گمنام چگونه در دوران تحریم این مسیر نورانی را طی کردند.

وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم که چنین شناورهای ارزشمندی با فناوری روز دنیا در ایران عزیز طراحی، ساخته و به‌کارگیری می‌شوند و این توانمندی خاری است بر چشم دشمنان اسلام و ایران عزیز و ملت ما، ما به این همت و غیرت یکایک عزیزان افتخار می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حقیقتاً سرعت به نتیجه رسیدن تحقیقات تا محصول و سپس تولید آن‌ها با توجه به منابع موجود در نیروی دریایی سپاه، تقریباً کم‌نظیر است، همچنین مرحله ایده تا شکل‌گیری محصول و به‌کارگیری آن در مدت‌زمان اندک و کاملاً با حرکت جهادی اتفاق می‌افتد و این حرکت کوچکی نیست.

سرلشکر باقری بابیان اینکه چنین مسیری در کشورهای پیشرفته جهان چندین برابر بیش از این زمان لازم دارد، اظهار کرد: حرکت عظیم جز با عنایت خداوند متعال، برکت خون شهیدان و حرکت جهادی همه ایثارگران عرصه اندیشه، دانش، فناوری و صنعت ممکن نیست و من قدردان همه این عزیزان هستم.

وی تصریح کرد: شرایط منطقه بسیار حساس و خطیر است، ارتش متجاوز امریکا به‌ظاهر تا قدری منطقه را ترک کرده اما بلافاصله با بهانه‌های گوناگون و اشکال دیگر در منطقه حضور پیداکرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حادثه بزرگ و عملیات قهرمانانه ۱۵ مهرماه یا هفتم اکتبر (طوفان‌الأقصی) مجاهدان فلسطینی سبب شد آمریکای جنایتکار مجدداً در مدیترانه، دریای سرخ، در غرب اقیانوس هند و در منطقه نزدیک ما حضور پیدا کند و عملیات آزادی‌خواه مردم مظلوم فلسطین را بهانه‌ای برای حمایت بی‌دریغ از جنایات رژیم کودک‌کش و مردم‌کش صهیونیست محسوب کند و در منطقه حضور پیدا کند.

سرلشکر باقری اظهار کرد: نیروهای مسلح مکلف هستند که کوچک‌ترین احتمالات در سناریوهای تهدید را کاملاً جدی تلقی کنند و احتمال آن را بالا فرض کرده و خود را برای این شرایط آماده کنند.

وی ادامه داد: مسیری که دائماً در نیروهای مسلح با تأکید و فرامین مکرر فرماندهی معظم کل قوا در همه سطوح ارتش، سپاه و انتظامی دنبال می‌شود و با تمام قدرت، مسیر ارتقا توان و آمادگی در حال انجام است و وزارت دفاع هم مسئولیت پشتیبانی از این رزمندگان را بر عهده دارد‌.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه حادثه غزه،حادثه بزرگی است و تاریخ جدیدی را برای منطقه و جهان رقم‌زده است، گفت: سرنوشت این جنگ کاملاً روشن است،شکست بی‌نظیر و ترمیم‌ناپذیر رژیم صهیونیستی از مردم مظلوم غزه و هیچ قدرتی نمی‌تواند سرنوشت این جنگ را تغییر دهد.

سرلشکر باقری تأکید کرد: صهیونیست‌ها شکستی خورده‌اند که قابل جبران نیست اما با کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع می‌خواهند این شکست را جبران کنند که امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: این جبهه دو طرف دارد، جبهه حقی که مردم مظلوم فلسطین و حامیان او در یک‌سوی این جبهه قرار دارند، یمن قهرمان، حزب‌الله پیروز و گروه‌های مقاومت عراق با تمام توان ایستاده‌اند و با دشمن و حامیان او می‌جنگیدند و در سوی دیگر صهیونیست‌های ظالم، بی‌شرم و جنایتکار و آمریکا و اروپای دروغ‌گویی که حقیقت کلمات بی‌معنای حقوق بشر و دموکراسی غربی را نمایان کردند.

انتهای خبر/

منبع: مهر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از