حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
با حضور استاندار لرستان؛

شهرداری بافت تاریخی بروجرد افتتاح شد

شهرداری بافت تاریخی بروجرد افتتاح شد

طی مراسمی با حضور استاندار لرستان شهرداری بافت تاریخی بروجرد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» شهرداری بافت تاریخی بروجرد صبح امروز با حضور استاندار لرستان و شهردار بروجرد افتتاح شد.

یحیی عیدی‌بیرانوند در مراسم افتتاح شهرداری بافت تاریخی بروجرد، اظهار داشت: ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در بروجرد وجود دارد که یکی از اقدامات خوب در این مجموعه‌ افتتاح مجموعه تفریحی و تجاری ارگ بوده، در نزدیکی این مجموعه یک حمام تاریخی وجود دارد که ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: در ۱۶۰ شهر ایران تاسیس شهرداری بافت تاریخی در نظر گرفته شد که در سال ۱۴۰۰ وزیر کشور مجوز شهرداری بافت تاریخی را در بروجرد صادر کرد ولی نگاه ویژه‌ای نبوده که تلاش می‌شود میزان حضور مردم در این بافت تاریخی بیشتر شود در حالی که اگر کف‌سازی، نورپردازی و استفاده از ظرفیت خودروهای برقی انجام شود می‌تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

شهردار بروجرد لزوم افزایش ساخت طبقات در بافت تاریخی را ضروری برشمرد و تصریح کرد: درخواست داریم تا یک طبقه ارتفاع ساخت در بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار گیرد و  هدف این است تا بافت تاریخی به گردشگری تبدیل شود. همچنین امروز پروژه استفاده از پساب برای آبیاری فضای‌سبز، افتتاح شد که برای اجرای این پروژه بیش از ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که از پساب شهری برای آبیاری فضای‌سبز استفاده شود.

شهردار بروجرد گفت: در حال حاضر هفت هکتار آبیاری فضای‌سبز با پساب در دستور کار قرار گرفته که تلاش داریم تا این رقم را به ۱۴ هکتار برسانیم که این پروژه با دو مخزن انجام می‌شود.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: برای اجرای کامل این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و طی سال اول می‌توان ۲۰ درصد کل فضای‌سبز را با پساب آبیاری کرد.

عیدی‌بیرانوند عنوان کرد: طی چهار سال کل شبکه شهر برای آبیاری فضای‌سبز با پساب انجام خواهد شد که اگر استانداری از محل اعتبارات جداسازی آب شرب، ۱۰ میلیارد کمک کند در تسریع این پروژه موثر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از