حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/02/11 شمسی | 2024/04/30 میلادی
فرازی از زندگی‌نامه شهید «علی عباس چاچ»؛

شهیدی که با مجروحیت در عملیات شرکت می‌کرد

شهیدی که با مجروحیت در عملیات شرکت می‌کرد

شهید «علی عباس چاچ» در همه گرفتاری‌های انقلاب در کردستان، خوزستان جنگ با گروهک‌ها و در جنگ تحميلی با تمام قدرت شرکت داشت و چهار بار مجروح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، شهید علی عباس چاچ دوازدهم بهمن ۱۳۳۹ در روستای ده‌پیر از توابع خرم‌آباد متولد شد.

شهيد چاچ از کودکی فردی خوش اخلاق و دارای رفتاری حسنه بود، به طوری‌که در ميان فاميل و اقوام زبانزد همه بود و همه به فکر و رفتار او احترام خاصی می‌گذاشتند و مورد احترام همه بود.

دوران ابتدايی را در مدرسه روستا با موفقيت گذراند و به عنوان نفر اول در مدرسه معرفی شد.

او در کنار درس يار و کمک کار خانواده نيز بوده و در کودکی پرکار و فعال بود و برای محرومين و روستائيان دلسوز و پای صحبت آن‌ها می‌نشست و گوش می‌داد و از بی‌عدالتی‌هايی که در زمان طاغوت ديده می‌شد به شدت رنج می‌برد و همه چيز را درک می‌کرد. دوران راهنمايی را در خرم‌آباد به سر برد و سوم راهنمايی را همراه با کار به پايان رسانيد.

با وجود هوش سرشاری که داشت به علت فقر مادی نتوانست به تحصيل ادامه دهد و در جريان انقلاب کاملا شرکت داشت تا اينکه انقلاب پيروز شد.

او در اولين روزهای پيروزی از پيشتازان عضويت در سپاه بود و در آن زمان تمام وقت خود را در خدمت به انقلاب صرف می‌کرد.

وی در همه گرفتاری‌های انقلاب در کردستان، خوزستان جنگ با گروهک‌ها و در جنگ تحميلی با تمام قدرت و هميشه شرکت داشت و در اکثر عمليات شرکت کرد. چهار بار مجروح شد ولی هيچوقت احساس خستگی يا کسالت و يا اينکه بگويد مجروح شده بازگو نمی‌کرد و آمادگی خود را چندين برابر می‌کرد.

خلاصه در طول انقلاب تا موقع شهادت هميشه در خدمت انقلاب و خط امام بود و به خط امام عشق می‌ورزيد و علاقه شديدی به امام و روحانيون داشت و هيچ موقع از علاقه‌اش به امام و انقلاب ذره‌ای کم نمی‌شد.

سرانجام در مراحل پايانی عمليات والفجر۹ در پانزدهم فروردین ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی سلیمانیه در مقابل تک دشمن بعثی مردانه ايستاد و مقاومت کرد و پس از نبردی سخت و نابرابر به درجه رفيع شهادت رسيد و به هدفش که شهادت در راه حق بود رسيد.

پيکر پاکش تا مدت‌ها به دست خانواده نرسيد. يادگاری وی در اين دنيا دو فرزند می‌باشد.

انتهای خبر/

شهیدی که با مجروحیت در عملیات شرکت می‌کرد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از