حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

طرح غربالگری فشارخون و دیابت اجرا می‌شود

طرح غربالگری فشارخون و دیابت اجرا می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح غربالگری فشارخون و دیابت از ۲۰ آبان در لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش سفیرافلاک به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی با اشاره به برنامه ملی بسیج غربالگری فشار خون و دیابت، اظهارداشت: این برنامه به تازگی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و مورد تاکید قرار گرفته است لذا همه گروه‌ها باید در اجرای این برنامه همکاری لازم را داشته و آن‌ را در اولویت قرار دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اهداف اجرای این برنامه افزود: مهم‌ترین هدف این برنامه شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و مداخله برای پیشگیری از سکته‌ها و بیماری‌های دیگر در این افراد است.

 کوشکی بیان کرد: با شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون به خصوص افراد زیر ۳۰ سال می‌توان از بروز بیماری‌های دیگر و سکته پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های اصلاح سبک زندگی سالم به جامعه هدف و غربالگری همزمان و همچنین مداخله برای برطرف نمودن اختلالات فشار خون و دیابت باید تا اجرایی شدن این برنامه در اولویت تمام برنامه‌ها قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: جامعه هدف، دستورالعمل‌ها، روند اجرا، تجهیزات، مقدار اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح و... بررسی شده و از ۲۰ آبان این طرح اجرا خواهد شد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از