حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
فرازی از وصیت‌نامه شهید ماشاءالله حیدری؛

علم بزرگ‌ترین سرمایه برای انسان است

علم بزرگ‌ترین سرمایه برای انسان است

در وصیت‌نامه شهید ماشاءالله حیدری خطاب به پسرش آمده است: «وصیت می‌کنم که تا می‌توانید به اسلام و مسلمین خدمت کن و از علم، که به قول امام عزیزمان بزرگ‌ترین سرمایه برای انسان است کوتاهی نکرده و به وصیت‌های پدرت عمل کن.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، شهید ماشاءالله حیدری هفدهم تیر ۱۳۳۹ به دنیا آمد. پدرش محمدحسین و مادرش رنگین نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. ماحصل ازدواجش یک پسر بود. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و نهم مرداد ۱۳۶۲ با سمت خدمه تانک در شیب نیسان بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. مزار او در بهشت رضای شهرستان خرم‌آباد واقع است.

 

در وصیت‌نامه شهید ماشاءالله حیدری آمده است:

«با درود و سلام فراوان به روان پاک شهدای اسلام که برای نجات مسلمانان شجاعانه در راه خدا جنگیدند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

با درود و سلام به مبارزان در راه اسلام و رزمندگانی که در جبهه حق علیه باطل می‌جنگند و کوششان برای به اهتزاز درآوردن پرچم حق در سراسر جهان است.

با درود و سلام بیکران به پدرانی که بعد از شهادت پسر عزیزشان هم چون کوه، استوار و استقامت می‌کنند و با این حرکت شجاعانه‌ای که از خود نشان می‌دهند مشتی محکم بر دهان استعمار شرق و غرب می‌زنند و پوزه سرمایه‌داران و مزدوران این فرزند کثیف دست‌نشانده را بر خاک می‌مالند.

با درود و سلام به مادرانی که بعد از شهادت فرزند عزیزشان همانند زینب، در برابر تمام وابستگان به شرق و غرب پوزه آنان را بر زمین می‌مالند. با درود و سلام به برادرانی که بعد از شهادت برادر عزیزشان همانند علی‌اکبر حسین ادامه‌دهنده راهشان هستند و با درود و سلام به خواهرانی که حجاب اسلامی، آن ارزنده‌ترین زینت زن را به طور کامل رعایت می‌کنند و با این حرکتشان مشتی محکم بر دهان وابسته‌های آمریکا و روسیه می‌زنند.

و تو فرزند عزیزم: وصیت می‌کنم که شما تا می‌توانید به اسلام و مسلمین خدمت کن و از علم، که به قول امام عزیزمان بزرگ‌ترین سرمایه برای انسان است کوتاهی نکن و به وصیت‌های پدرت عمل کن.

اگر شهید شدم کارت سپاهم را آغشته به خون کنید و در سنین جوانی به فرزندم بدهید، تا بداند که پدرش در چه راهی کشته شده و به دست چه کسانی کشته شده و بداند که پیرو راه امام حسین(ع) و نایب برحقش امام خمینی بوده است.»

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از